Якщо ваша спецтехніка працює на холостому ходу, вона «спалює гроші»!

Якщо ваша спецтехніка працює на холостому ходу, вона «спалює гроші»!

У масштабах всієї країни щорічно спалюються сотні тисяч літрів пального під час роботи двигунів будівельної, важкої кар'єрної та іншої спецтехніки на холостому ходу.

В загальному обсязі експлуатаційних витрат на один самоскид або екскаватор витрати на пальне, спожите на холостому ходу, можна і не помітити. Тому багато операторів, особливо не замислюючись, залишають двигун машини працювати під час завантаження і розвантаження кузова. Оператор може обідати в кабіні екскаватора, залишивши працювати двигун, щоб не вимикати кондиціонер та інші електроприлади.

Так з дрібниць складається велика проблема. Кілька хвилин у день роботи на холостому ходу перетворюються на багато годин на рік, які обходяться у багатотисячні збитки власникам машин. Як же можна виправити цю проблему?

Витрата пального на холостому ходу

Робота двигуна на холостому ходу - одна із значних статей витрат пального при експлуатації важкої техніки. На цьому режимі може споживатися досить багато пального: навіть порівняно невеликий дизельний двигун за годину спалює більше 1 л пального і викидає в повітря близько 1,5 кг СО2, а мотор великого обсягу (та ще якщо в машині ввімкнений кондиціонер) може споживати на холостому ходу до 4 л / год і більше. Зверніть увагу: все це відноситься до однієї одиниці техніки. А якщо помножити ці витрати на загальну кількість машин в парку компанії і на кількість робочих днів у тижні, місяці, в році, вийде дійсно значна сума.

Таким чином, якщо кожен оператор буде чітко знати (і виконувати), коли можна залишати двигун машини працювати на холостому ходу, а коли потрібно вимкнути мотор, можна заощадити значну суму на витратах на пальне.

Майже всі виробники комерційного транспорту пропонують клієнтам заводські рішення по встановленню систем ефективного управління парком спецтехніки. Всі ці системи використовують однакову телематичну технологію (дистанційна передача пакетних даних через GPS / GPRS / ГЛОНАСС, апаратне забезпечення і т. д.). Відмінності між ними полягають у варіантах пакетів послуг телематичних послуг.

image
image
Знос деталей двигуна на холостому ходу

У режимі холостого ходу процес згоряння в циліндрах двигуна проходить не так інтенсивно, як у навантажувальних режимах, в результаті температура мастила може опуститися нижче 100°С, тобто на режимі холостого ходу мастило в двигуні починає остигати. При таких температурах в моторному мастилі починає накопичуватися вода (з повітря), яка сприяє утворенню кислот. Крім того, на холостому ходу в результаті неповного згоряння пальне може конденсуватися на стінках циліндрів, також на стінках циліндрів накопичуються нагар і сажа. У результаті в мастило можуть потрапляти не згорівше пальне, частинки сажі й нагару. Змащувальні властивості мастила погіршуються. Таким чином, при тривалій роботі на холостому ходу можуть прискорюватися процеси зносу деталей в двигуні, що в свою чергу викликає погіршення паливної економічності, і скорочуватися термін служби мастила. Також можуть пошкоджуватися компоненти системи випуску, призначені для нейтралізації шкідливих викидів у відпрацьованих газах.

Цей негативний вплив холостого ходу часто не враховується операторами і власниками техніки. А між тим, за даними американських дослідників, за одну годину роботи на холостому ходу щодня протягом року двигун самоскида отримує такий же знос, як за поїздку на відстань понад 100 000 км.

Шкідливі викиди

Витрати на пальне, спожите при роботі на холостому ходу, при бажанні можна підрахувати хоча б приблизно. Але існують наслідки роботи на холостому ходу, які майже неможливо виміряти. З відпрацьованими газами в повітря виділяються вуглекислий газ СО2 та інші шкідливі складові: оксиди азоту (NОx), леткі органічні сполуки, тверді частинки (сажа, PM) і окис вуглецю (чадний газ, СО). Взимку кількість шкідливих викидів від працюючих на холостому ходу автомобілів більш ніж вдвічі перевищує звичайний рівень шкідливих викидів, що містяться у відпрацьованих газах відразу після холодного пуску двигуна.

Зауважте: якщо двигун не найбільшого самоскида при роботі на холостому ходу споживає близько 2 л пального на годину, він при цьому викидає шкідливих речовин в 20 разів більше, ніж під час руху автомобіля по трасі зі швидкістю 50 км/год!

до всіх статей

інші статті

Самоскиди: функціональність та умови їх експлуатації
дізнатись більше
Дієві методи заощадження пального при використанні дорожньо-будівельної спецтехніки
дізнатись більше
Чому так важливо проводити ТО двигуна вчасно?
дізнатись більше
Дещо про задній міст екскаватора-навантажувача для уникнення поломки гальмівної системи
дізнатись більше
перейти до всіх статей