Подорож “Старої Бетсі”
19.05.2016
Прізвисько "Стара Бетсі" було дано прототипу першої моделі дизельного двигуна компанії Caterpillar, D9900. Він був зібраний вручну 28 червня 1930 року в Сан-Леандро, Каліфорнія. Модель отримала серійний номер 1A14 і брала участь в тестах більше ніж 16 місяців до того, як двигун був визнаний готовим до виробництва в кінці 1931 року. Виробництво дизельного двигуна D9900 було припинено в 1933 році, і "Стара Бетсі" відійшла в сторону.
Після перенесення відділу досліджень з Сан-Леандро в Іст Пеорії (штат Іллінойс), в 1938 році, "Бетсі" перейшла на завод Іст Пеорії. Чарлі Шад, член команди розробників, зібрав двигун, упакував його в коробку і відклав його на зберігання. У середині 1960 років, новий дослідницький центр компанії Caterpillar відкрив двері для відвідувачів. Шад витягнув "Стару Бетсі" зі сховища, покрив її свіжим шаром фарби і виставив на огляд у вестибюлі нової будівлі.
Кілька років потому, коли Шад готувався піти у відставку, деякі з перших Каліфорніійскіх і федеральних стандартів що стосуються викидів в атмосферу вступили в силу. Для того щоб перевірити, як двигуни Caterpillar відповідають даним стандартам, деякі з них були протестовані на рівень газових випарів і викидів. За наполяганням Шада, інженери також вирішили перевірити «Old Betsy». Дворічну "Стару Бетсі" помістили в випробувальну камеру і, на подив інженерів, вона пройшла всі тести на викиди з цілковитим тріумфом.
Сорок років тому, "Стара Бетсі" була передана в музей Смітсонівської американської історії під час офіційної церемонії "Значних історичних відкриттів". На ній були присутні керівники Caterpillar: Білл Блекі, Луї Ньюміллер і Хармон Еберхард, а також Чарлі Шад, який став почесним гостем церемонії.
Смітсонівський музей позичив "Стару Бетсі" в музей Peoria Riverfront, на якому їй присвячено один з блоків виставки Caterpillar.
Ознайомитися з сучасною технікою і технологіями компанії Caterpillar ви можете на нашому сайті в розділі «Спецтехніка».