Економічно оптимальний термін експлуатації дорожньо-будівельних машин та їх компонентів

Економічно оптимальний термін експлуатації дорожньо-будівельних машин та їх компонентів

У перші роки роботи машини собівартість 1 мотогодини зменшується через зниження балансової вартості машини (витрати на амортизацію). Собівартість 1 мотогодини досягає своєї нижчої точки, коли амортизаційні витрати починають вирівнюватися, а витрати на ремонт поки не почали різко зростати. Це і є економічно оптимальний термін експлуатації машини: її залишкова вартість ще залишається високою і вона поки не вимагає дорогого ремонту.

Якщо річне напрацювання машини в мотогодинах у якийсь період різко падає (наприклад, для гусеничних бульдозерів цей термін становить 7 років), собівартість 1 мотогодини відповідно починає рости протягом усіх років експлуатації машини, що залишилися, навіть якщо термін її служби досягає рівня вище середньостатистичного ресурсу компонентів (тобто у дорогому ремонті та заміні компонентів поки нема потреби). Тому може бути вигідніше в цей момент замінити машину на нову, яка буде працювати з більшою ефективністю, а не вкладати кошти в майбутній дорогий ремонт.

Економічні фахівці журналу Construction Equipment розробили методику розрахунку собівартості 1 мотогодини, в якій враховуються середньостатистичні терміни служби основних компонентів (термін, коли машині вже буде потрібен ремонт у великому обсязі), а також розрахункові значення вартості ремонту кожного компонента (середньої вартості запасних частин і робіт), розрахункові значення залишкової вартості машини по рокам експлуатації і дедалі менші з роками значення річного напрацювання машини в мотогодинах. Витрати на дрібні ремонтні роботи, такі як заміна шлангів, привідних ременів, деталей електроустаткування тощо не враховуються.

Економічно оптимальний термін експлуатації дорожньо-будівельних машин та їх компонентів 1
Економічно оптимальний термін експлуатації дорожньо-будівельних машин та їх компонентів 2

Як випливає з результатів дослідження, необхідно замінити машину повністю або вживати запобіжних заходів, щоб продовжити термін її служби до того, як буде потрібно ремонтувати її компоненти, що стане причиною різкого зростання собівартості 1 мотогодини експлуатації. Крім того, ці дослідження показують, що після того, як на машині виконаний ремонт одного з основних компонентів, для стримування зростання собівартості 1 мотогодини важливо забезпечити високий коефіцієнт використання машини (тобто максимально збільшувати її напрацювання), а не продовження ресурсу її компонентів .

Необхідно відзначити, що значна різниця в собівартості 1 мотогодини виникає при експлуатації у важких і помірних умовах через зменшення надійності і ресурсу всіх компонентів спецтехніки. Просте порівняння собівартості 1 мотогодини для зчленованих самоскидів (включаючи витрати на володіння, пальне, техобслуговування і ремонт, запчастини та робочу силу) показує, що витрати на 1 мотогодину самоскида, що працює у важких умовах, на 40% вищі погодинних витрат при експлуатації у помірних умовах .

до всіх статей

інші Статті

НОВІ МОДЕЛІ ГУСЕНИЧНИХ НАВАНТАЖУВАЧІВ #CATERPILLAR!😎
дізнатись більше

Цеппелін Україна пропонує до уваги малий колісний фронтальний навантажувач – CAT 908K! Ця техніка забезпечує високу продуктивність в поєднанні з видатними показниками універсальності. Простора кабіна і джойстикове управління забезпечують високий комфорт протягом усього робочого дня. Завдяки цьому підвищується продуктивність роботи. Конструкція навантажувача гарантує міцність і надійність машини разом з прекрасною керованістю.
дізнатись більше

Наша компанія з гордістю представляє нове покоління навантажувачів з бортовим поворотом! Пропонуємо вашій увазі нові моделі Caterpillar 250 та 260, які вирізняються високою надійністю та ефективністю, що робить їх ідеальними для виконання різноманітних завдань.
дізнатись більше

Новинка! Колісний екскаватор Caterpillar M315 GC. Модель замінить модель Caterpillar M315.
дізнатись більше
перейти до всіх статей