Екскаватори середнього класу - кращий вибір для будівельних робіт

Екскаватори середнього класу - кращий вибір для будівельних робіт

«Екскаватор середнього класу» - поняття досить невизначене. У світі немає єдиної загальноприйнятої системи, тому різні виробники класифікують свої екскаватори абсолютно по-різному. До «середнього класу» ( «малий середній», «стандартний») різні виробники відносять машини масою від 5,5 і до 50 т, крім того, деякі класифікують екскаватори ще й по місткості ковша, вантажопідйомності, наявності додаткового обладнання тощо. Наприклад, Caterpillar має величезний асортимент екскаваторів масою від 13,6 до 34,5 т, які компанія ділить на «малі», «середні» і «великі».

Ще більше ускладнює завдання визначення меж «середнього класу» за масою те, що різні комплектації однієї і тієї ж моделі можуть мати дуже різну масу. Тому в даній статті ми розглянемо екскаватори масою приблизно від 9 до 35 т, які найбільш поширені у будівельній галузі.

За що їх так люблять будівельники?

Популярність цих машин обумовлюється їх високою продуктивністю. У той же час екскаватори масою до 35т досить невеликі і не створюють особливих труднощів при транспортуванні. Їх можна перевозити на низькорамному напівпричепі цілими, не демонтуючи противагу або стрілу, і після прибуття відразу ж починати роботу на новому місці. Завдяки гусеничній ходовій вони стійкі, а за рахунок стійкості у них відмінні характеристики виривного зусилля, вантажопідйомності та глибини копання, вони чудово працюють у бруді та в снігу. Виробники постійно вдосконалюють їх конструкції, підвищуючи рентабельність, паливну економічність, спрощуючи техобслуговування і знижуючи експлуатаційні витрати. Робочі характеристики та експлуатаційні якості екскаваторів цього класу за короткий час стали значно кращими.

image
image
Обираючи екскаватор, ставте правильні питання

Приблизний діапазон мас - зрозумілий. А за якими критеріями обрати конкретну марку і модель машини?

  • Фахівці рекомендують підготувати ряд питань. Провести аналіз ринку: замовників, підрядників і орендарів, на які роботи та яку техніку є найбільший попит, щоб обрати машину, яка завжди буде забезпечена роботою.
  • Далі конкретизуємо: які вантажі і на яку висоту доведеться піднімати, на яку глибину потрібно копати, чи будуть потрібні ковші різних типів, інше змінне навісне обладнання, швидкодіючий пристрій для приєднання змінного обладнання?
  • Важливе питання: чи буде поєднуватися ця модель з машинами і допоміжним обладнанням, що вже наявне в парку компанії?
Екскаватори зі збільшеним вильотом ковша

Багато виробників екскаваторів пропонують варіанти моделей зі збільшеним горизонтальним вильотом ковша. У таких машин величина горизонтального вильоту може перевищувати виліт звичайних машин на 6-9 м, при роботі на таких вильотах машини надійно стоять на опорній поверхні. Зазвичай конструкція у екскаваторів зі збільшеним вильотом посилена, а противага збільшена. Такі екскаватори найчастіше використовуються у будівництві і при днопоглиблювальних та інших роботах у водоймах. Відомі приклади, коли купують екскаватори, укомплектовані як стріловим обладнанням збільшеного вильоту, так і звичайним, і використовують поперемінно різні комплектації в залежності від роботи, яку необхідно виконувати екскаватору. Фахівці підкреслюють: екскаватори зі збільшеним вильотом не слід обмежувати в застосуванні тільки для порівняно легких робіт.

Екскаватор Cat 320GC

Однак не слід плутати екскаватори зі збільшеним горизонтальним вильотом зі спеціальними машинами для руйнування будівель, у яких теж збільшений виліт і подовжені стріли. Виробник може допускати установку комплекту спеціального подовженого стрілового обладнання для руйнування будівель на звичайний екскаватор, подібні комплекти призначені для встановлення тільки на екскаватори певної маси.

Зменшений виліт задньої (або передньої) частини поворотної платформи

Ще одне важливе питання: чи буде екскаватор працювати в умовах обмеженого простору? Якщо будівельні майданчики розташовуються переважно в межах міста, зручно буде використовувати екскаватор з укороченим або нульовим вильотом задньої частини поворотної платформи. Якщо ж будівельні об'єкти розташовуються головним чином в сільській місцевості або екскаватор повинен виконувати земляні роботи по закладці фундаментів, краще вибрати екскаватор традиційної конструкції, тому що у нього трохи вище вантажопідйомність і більша глибина копання. Хоча моделі екскаваторів зі зменшеним вильотом задньої частини традиційно відносилися до малотонажних класів, машини такого типу стали з'являтися і серед екскаваторів важчих класів 25-35 т.

Екскаватори зі зменшеним вильотом задньої частини захопили частину ринку, яка колись належала важчим екскаваторам звичайної конструкції. Екскаватори зі зменшеним вильотом популярні, тому що вони універсальні і зручні для використання в будівництві доріг і мостів. Вони здатні працювати на будівельних майданчиках, де дуже тісно, але в той же час мають досить високу вантажопідйомність, щоб піднімати великі елементи будівельних конструкцій, труби великого діаметра і металеву опалубку для траншей. Завдяки зменшеному радіусу повороту задньої частини машини менша небезпека пошкодження екскаватором чого-небудь або кого-небудь на будмайданчику під час роботи.

до всіх статей

інші статті

Самоскиди: функціональність та умови їх експлуатації
дізнатись більше
Дієві методи заощадження пального при використанні дорожньо-будівельної спецтехніки
дізнатись більше
Чому так важливо проводити ТО двигуна вчасно?
дізнатись більше
Дещо про задній міст екскаватора-навантажувача для уникнення поломки гальмівної системи
дізнатись більше
перейти до всіх статей