Неочевидні фактори, на які слід звернути увагу при виборі екскаваторів середнього класу

Неочевидні фактори, на які слід звернути увагу при виборі екскаваторів середнього класу

Екскаватори вагою приблизно від 9 до 35 т традиційно використовуються у будівництві: від прокладки підземних інженерних комунікацій і розчищення ділянок для комерційних потреб до житлового будівництва та великих інфраструктурних і дорожньо-будівельних проєктів.

Зручність кабіни

Вибираючи модель екскаватора, зверніть увагу на кабіну. Кабіна - простір, в якому оператор проводить багато годин, і якщо в кабіні умови погані, оператор швидко втомлюється, а його продуктивність знижується. Кабіни нових екскаваторів просторі, в них створені комфортні умови для оператора, двері стали ширше, а кондиціонери з обігрівом та охолодженням значно потужніші. На жаль, не всі кабіни екскаваторів спроєктовані вдало. Деякі компанії в гонитві за зовнішньою красою створюють кабіни неправильної «дизайнерської» форми. Але ж оператору, який працює в кабіні, важливий не дизайн, а її зручність, хороший огляд і ремонтопридатність в польових умовах. Бажано, щоб кабіна екскаватора мала форму паралелепіпеда або перевернутої призми, як у більшості автогрейдерів.

Не слід обирати кабіну з переднім, а іноді й заднім склом, яке має у верхній частині значний нахил всередину (форма призми). При такому нахилі скла, по-перше, зменшується внутрішній простір кабіни, а по-друге, погіршується видимість. Через скло з таким нахилом зручно дивитися тільки вгору. Але ж оператор більшу частину часу дивиться вперед і вниз, через похиле скло вид спотворюється. Щоб зручніше було дивитися вниз, операторам у таких кабінах доводиться відкривати лобове скло в будь-яку погоду, навіть взимку! На нахиленому склі осідає більше пилу, бруду, снігу і дощових крапель, погіршуючи видимість.

image
image
Інтелектуальні системи автоматичного нівелювання, телематики, управління парком техніки

Навіть проста двовимірна (2D) автоматизована система управління машиною може значно підвищити продуктивність оператора, а також безпеку працівників, що знаходяться поблизу. Оператору не треба буде вимірювати кут нахилу дна траншеї тощо, тому земляні роботи виконуються набагато швидше - заощаджується багато годин дорогого робочого часу. Система інтелектуального управління екскаватором ніби-то додає малодосвідченим операторам 20 років досвіду роботи, відзначають фахівці. Система автоматичного нівелювання сама за допомогою GPS / ГЛОНАСС і інших технологій вимірює кути нахилу поверхонь і порівнює їх із закладеними в проєкті.

Більшість виробників будівельних машин пропонують оснащувати їх телематичними системами. Телематика - прекрасний інструмент для компаній будь-якого розміру, і особливо для тих, у кого великий парк спецтехніки. За допомогою цих систем керівники будівельних компаній можуть в режимі реального часу відслідковувати, як і на що витрачає робочий час кожен оператор, які прийоми роботи застосовує, бачити місце розташування машини, всі її важливі робочі характеристики, і послати сигнал, якщо характеристики не відповідають допустимим значенням або прийшов час проводити планове ТО.

Це зручно для тих компаній, де прийнято закріплювати за кожним оператором певну машину, щоб він повністю відповідав за її стан та експлуатацію. Коли оператори постійно змінюються, з технікою, як правило, починаються проблеми, тому що за технічний стан машини ніхто конкретно не відповідає.

  • Телематичні системи управління парком машин дозволяють керівникам точно розраховувати завантаження спецтехніки, адже простої і робота на холостому ходу під час будівельних робіт можуть досягати 30-50% від усього часу виконання робіт, і за рік витрати на марно спалене пальне складаються в значні суми, а доставка зайвого обладнання на об'єкт збільшує вартість робіт.
  • Телематика надає відмінні можливості проведення віддаленої діагностики несправностей і загального технічного стану машини. Найбільш досконалі системи дозволяють механікам приїжджати на об'єкт обслуговувати машину і, навіть не торкнувшись її, вже мати всі необхідні запчастини і витратні матеріали в своєму ремонтному автомобілі.
Вибір режимів роботи машини

Наявність у системі управління декількох режимів роботи стало характерною особливістю більшості нових моделей екскаваторів. На жаль, не всі оператори їх правильно використовують, а це призводить до невиправданого підвищення експлуатаційних витрат.

Багато операторів просто вмикають режим максимальної потужності й використовують завжди тільки його. Вони думають, що чим вище потужність, тим вище буде продуктивність, але насправді це далеко не завжди так. При роботі на більш економічних режимах можна виконати майже всі екскаваційні роботи, заощадивши пальне і мінімізуючи знос агрегатів машини.

Тому в екскаваторах останніх поколінь стали впроваджувати автоматизовані системи управління, які самостійно обирають режими роботи в залежності від навантаження на машину. Якщо ж така автоматизована система управління відсутня, кращий спосіб підвищити економічність роботи екскаватора й позбавити від помилок оператора - навчити оператора, пояснити йому різницю між режимами роботи,показати, що використання цих режимів не тільки підвищує паливну економічність, а й зменшує знос її агрегатів.

Техобслуговування

Своєчасне виконання в повному обсязі мастильних робіт і ретельний загальний догляд за екскаватором, особливо за різноманітним змінним навісним обладнанням, дозволяють максимально реалізувати його продуктивність і продовжити термін служби.

  • Дуже важливо точно виконувати рекомендації виробників екскаваторів. Наприклад, якщо в холодну погоду в бак буде повертатися від двигуна тепле пальне, це буде сприяти конденсації вологи з повітря у холодному баці. Тому важливо регулярно зливати відстій з паливного бака, а також заповнювати доверху бак після закінчення робочої зміни, щоб вночі екскаватор стояв із заповненим баком. Це допоможе запобігти конденсації вологи з повітря в баці. В результаті машина буде працювати краще і прослужить довше.
  • Велику увагу слід приділяти стану і догляду за ходовою частиною. Гусениці екскаватора зазнають чималих навантажень, особливо якщо оператор неправильно копає ґрунт - при бічному положенні стріли, коли навантаження в основному припадає на одну гусеницю. Важливо, щоб ходова екскаватора при роботі завжди розташовувалася зірочками назад. Можливо, буде зручніше розташувати ходову зірочками вперед - так, даючи машині передній хід, ви переміщаєте і руки на важелях вперед, що більш природно. Однак при такій манері роботи термін служби ходової частини буде скорочуватися. Ходова частина повинна регулярно ретельно очищатися від бруду.
до всіх статей

інші статті

Самоскиди: функціональність та умови їх експлуатації
дізнатись більше
Дієві методи заощадження пального при використанні дорожньо-будівельної спецтехніки
дізнатись більше
Чому так важливо проводити ТО двигуна вчасно?
дізнатись більше
Дещо про задній міст екскаватора-навантажувача для уникнення поломки гальмівної системи
дізнатись більше
перейти до всіх статей