Підготовка дорожньої техніки до зими: поради та рекомендації
У зимовий час навіть техніка призначена для робіт при низьких температурах може підвести своїх власників. Для забезпечення працездатності машин необхідно правильно проводити підготовку спецтехніки до зими.
Підготовка двигуна до запуску в зимовий час
Проблеми при запуску двигуна взимку відбуваються не через силову установку, а через пальне. Дизельне пальне при низьких температурах загусає і забиває паливну систему кристалами парафіну. Вони потрапляють у фільтри тонкої очистки і пальне припиняє надходити в двигун.
Тобто перед запуском необхідно в першу чергу прогріти паливний фільтр.
Як гарантувати нормальну роботу паливної системи?
Електричний підігрівач, виконаний у вигляді накладної обойми - бандажа, - призначений для зовнішньої установки на корпус фільтра тонкої очистки. Підігрівач застосовується для передпускового підігріву пального у фільтрі і працює від акумулятора спецтехніки.
Для захисту паливної системи існують і інші види підігрівачів: проточні, які встановлюються в розріз штатного паливопроводу перед фільтрами тонкої очистки; гнучкі стрічкові - для фільтрів і паливопроводів; стрижневі підігрівачі - для фільтрів-сепараторів різних систем; насадки, що підігріваються, для штатних паливозабірників і власне самі паливозабірники.
Підтримка працездатності акумуляторної батареї
Підготовка до зими акумулятора починається з підзарядки. Навіть якщо в роботі АКБ не спостерігається збоїв, холод вона повинна зустрічати зарядженою на 100% - в іншому випадку збільшені обсяги споживання електроенергії та зниження швидкості відновлення заряду можуть вивести АКБ з ладу дуже швидко.
Отже, проводимо профілактику АКБ:
Готуємо до зими акумулятори:
- підзаряджаемо, незалежно від того, який рівень зарядки;
- перевіряємо, якщо є можливість, щільність електроліту (якщо вона менше 1,27 г / см куб., то проблеми з роботою акумулятора навіть при не дуже сильному морозі будуть - тому краще замінити його на новий);
- після підзарядки і перевірки стану електроліту вимірюємо напругу (вона не повинна опускатися нижче 12,6 вольт).
Профілактика перед настанням холодів обумовлена, по-перше, впливом низької температури на швидкість хімічних реакцій в акумуляторі - електроліт «підмерзає», стаючи більш в'язким, що, в свою чергу, призводить до гіршої його дифузії і зменшення електропровідності, по-друге, кількість споживачів електроенергії зростає (через скорочення світлового дня). В результаті, при збільшеному енергоспоживанні зменшується швидкість відновлення заряду.
Пом'якшити умови експлуатації можна за допомогою ряду заходів. Наприклад, вимикати не потрібні в даний момент електроприлади, якщо двигун не працює. Раз в тиждень-півтора варто перевіряти привід генератора - від його натягу безпосередньо залежить швидкість зарядки акумуляторної батареї. Нарешті, провід «маси» краще під'єднати до двигуна - заради зменшення енерговитрат.
При розумному підході навіть не новий акумулятор зможе прослужити не один холодний сезон при інтенсивній роботі спецтехніці.
Забезпечення працездатності гідравлічної системи
В зимовий час можливе загустіння мастила, в результаті чого перестають спрацьовувати захисні клапани. Це проблема важкої техніки з розвиненою гідравлічною мережею. Якщо кілька разів попрацювати на непідготовленій до зими техніці, то результатом стане поява тріщин і розривів на рукавах і ущільненнях.
Безперебійну роботу техніки можна забезпечити в такий спосіб - після запуску силової установки не треба давати техніці граничне навантаження. Тільки в цьому випадку гідравлічна система зможе рівномірно прогрітися. В сучасній спецтехніці питання роботи гідравлічної системи вирішене виробником: системи, як правило, закриті, значно скорочена їх протяжність і зменшений обсяг робочої рідини.
Шини
Тільки зимові шини призначені для того, щоб справлятися з низькими температурами. Вони мають більшу глибину і ламелювання протектора, ніж шини, що використовуються у літній період. Це забезпечує краще зчеплення, але збільшує час відгуку при управлінні. Для виготовлення зимових шин використовується більш м'яка гума, яка і в холодну погоду залишається гнучкою. Виробники шин рекомендують не перевищувати швидкість, на яку розрахована шина, бо це призводить до більш швидкого зносу.