Поради операторам фронтальних колісних навантажувачів

Поради операторам фронтальних колісних навантажувачів

Щоб робота навантажувача була максимально продуктивною, важливо звертати увагу на дві основні складові: робота оператора і вибір систем машини. У цій статті дамо кілька рекомендацій для тих, хто займається безпосередньою експлуатацією техніки.

1
Навчання

Незалежно від досвіду та кваліфікації кожен оператор повинен вчитися роботі на новій для нього техніці. Деякі виробники пропонують відповідні програми при купівлі навантажувача. Навіть маючи стаж, співробітник може не знати про якісь нововведення. Оператор може вважати, що управляє технікою правильно, а насправді не знати особливостей конкретної моделі.

До цього ж пункту відноситься вивчення керівництва по експлуатації, часто це дозволяє дізнатися про способи збільшення продуктивності.

2
Прогрівання та остигання двигуна

Щоб збільшити термін служби деталей, перед початком роботи слід обов'язково прогрівати мастило у двигуні. Мастило в гідросистемі та картерах мостів не прогріється повністю, поки машина не почне працювати.

Не менш важливо давати машині час охолонути, перед тим як вимкнути повністю. Якщо не дати двигуну навантажувача попрацювати на холостому ходу, турбіна продовжить обертатися з частотою 40 000 об/хв, а мастило вже не буде подаватися до її підшипників, що веде до їх інтенсивного зносу.

У систему управління деяких навантажувачів вбудовується функція таймера, яка не дозволяє відразу вимкнути двигун. Оператор повертає ключ запалювання, а двигун відключається тільки через три хвилини.

3
Робота на холостих обертах

Не залишайте двигун працювати вхолосту понад 10 хвилин. Коли робота ведеться в сильний мороз, увімкніть на цей період передпусковий підігрівач і автономний обігрівач кабіни.

4
Гальмування

Поширена причина перегріву - пересування з надмірною швидкістю і наступне різке гальмування. Гальмівні механізми зношуються. Оператори повинні вчитися сповільнювати хід заздалегідь: рухатися накатом майже до повної зупинки та лише потім вмикати гальма.

Багато операторів, під'їжджаючи до самоскида, при гальмуванні взагалі не вимикають зчеплення. Правильне вимикання зчеплення (для відповідних машин):

  • натиснути на педаль зчеплення
  • увімкнути нейтральну передачу
  • гальмувати.
image
image
5
Зміна напрямку руху

Неправильне виконання реверсу руху (особливо на великих швидкостях) прискорює зношування деталей трансмісії. Оператор змінює напрямок руху, різко включаючи передачу переднього ходу і натискаючи акселератор, а потім так само «кидає» навантажувач назад, використовуючи для гальмування трансмісію і гідротрансформатор: вони перегріваються. Робота прискорюється, термін служби агрегатів скорочується.

6
Шини

Щоб не допустити буксування коліс при заборі ґрунту, потрібно набрати частину ґрунту в ківш і трохи підняти, щоб виникло додаткове навантаження на колеса. Це поліпшить зчеплення з поверхнею.

7
Організація роботи

На топкій, слизькій або покритій вибоїнами поверхні потрібно заздалегідь підготувати майданчик. В іншому випадку:

  • робота небезпечна,
  • машина грузне,
  • продуктивність падає,
  • збільшаться витрати пального і знос шин,
  • витрачається зайвий час.

Слід підготувати під'їзні шляхи та майданчик до роботи та постійно підтримувати їх в робочому стані.

до всіх статей

інші статті

Самоскиди: функціональність та умови їх експлуатації
дізнатись більше
Дієві методи заощадження пального при використанні дорожньо-будівельної спецтехніки
дізнатись більше
Чому так важливо проводити ТО двигуна вчасно?
дізнатись більше
Дещо про задній міст екскаватора-навантажувача для уникнення поломки гальмівної системи
дізнатись більше
перейти до всіх статей