Причини, які можуть призвести до поломки двигуна будівельної спецтехніки

Причини, які можуть призвести до поломки двигуна будівельної спецтехніки

Поломка двигуна внутрішнього згоряння – серйозна проблема для власника будівельної спецтехніки. Якщо двигун виходить з ладу, техніка зупиняється, а простій може обійтися недешево.

Найчастіше оператори та власники спецтехніки не приділяють належної уваги профілактиці несправностей, своєчасному техобслуговуванню двигуна. Безтурботне ставлення до цього важливого питання призводить до того, що незначні поломки перетворюються на серйозні несправності, а ремонт вимагає чималих вкладень.

Ремонт двигуна - процес тривалий, трудомісткий, закінчити його за пару днів, як правило, нереально, тому варто відразу ж налаштовуватися на довге очікування. Щоб відновити працездатність ДВЗ, потрібно не менше трьох днів, але найчастіше ремонт затягується на тиждень.

Причини поломки ДВЗ

Найбільш часті поломки двигуна пов'язані з пошкодженням колінчастого валу, поршнів, шатунів. Можливе пошкодження ГБЦ або блоку двигуна. Іноді для відновлення повноцінної роботи двигуна досить просто замінити зношені ущільнювачі, сальники, інші розхідники.

Зрозуміти, що двигун несправний, допомагають такі симптоми:

  • витік моторного мастила;
  • помітне зниження рівня мастила;
  • брязкіт, стукіт, інші шуми, які виявляються під час роботи ДВС;
  • перегрів двигуна;
  • зниження потужності двигуна;
  • чорний дим, що виходить із вихлопної труби;
  • загоряння та задимлення двигуна.

Причинами несправності можуть стати надмірні навантаження, інтенсивна робота у складних погодних умовах, використання неякісних запчастин та розхідників, природне зношування комплектуючих у старих машинах.

Основна причина виходу з ладу двигуна внутрішнього згоряння - мастильне голодування, яке настає при нестачі моторного мастила. Мастило в системі необхідне, воно виконує важливе завдання – покриває всі деталі у вузлах захисною плівкою, яка запобігає тертю між деталями, оберігаючи елементи двигуна від передчасного зносу, перегріву.

Чому важливо змінювати фільтри вчасно?

В систему заливається моторне мастило, яке циркулює всередині під час роботи двигуна, проходячи через мастильний фільтр. Оригінальні фільтри забезпечуються клапаном, який утримує мастило всередині при зупинці двигуна і впорскує його назад у систему, коли двигун знову заводиться. Завдяки цьому, мотор не робить обертів без мастила.

Але якщо клапан несправний, мастило не затримується у фільтрі, а виливається у піддон. За час простою машини фільтр висихає, при запуску двигуна в системі деякий час немає мастила, через що деталі зазнають мастильного голодування. Якщо таке повторюється щодня протягом тривалого часу, деталі зношуються, двигун починає стукати, перегріватися, не виключено навіть займання всередині ДВЗ. Ось чому необхідно регулярно міняти мастильні фільтри, стежити за їхнім станом.

Чим небезпечний «хибний» клапан?

Важливо не тільки своєчасно встановлювати нові фільтруючі елементи відповідно до регламенту виробника спецтехніки, а й використовувати якісні розхідники. Неоригінальні фільтри від невідомих виробників можуть вас підвести. Дешеві китайські вироби не оснащуються клапанами. Деякі мають так званий "хибний" клапан: при візуальному огляді фільтра його видно, але фактично він просто не працює. Щоб не ризикувати, варто купувати виключно оригінальні фільтри!

Як контролювати рівень мастила?

Витік мастила – небезпечне явище. У разі його виявлення необхідно негайно замінити всі прокладки й ущільнювачі. Але не завжди усунення витоку допомагає вирішити проблему. Справа в тому, що після декількох років експлуатації ДВЗ спецтехніка починає «з'їдати» мастило під час роботи. Рівень мастила в системі поступово падає, і якщо не звертати на це жодної уваги, неминуче мастильне голодування двигуна. Тому необхідно використовувати щуп, щоб контролювати рівень мастила та доливати його у разі потреби.

До якості мастил також пред'являється ряд вимог: низькоякісні рідини не справляються зі своїм завданням і навіть здатні завдати шкоди деталям двигуна. Тому слід використовувати тільки те мастило, яке рекомендує виробник спецтехніки.

Щоб визначити, у чому полягає несправність ДВЗ, необхідно повністю зняти та розібрати двигун. Для ремонту слід використовувати виключно оригінальні комплектуючі: колінвали, поршні, шатуни, мастильні піддони, ГБЦ, блоки. Рекомендується застосовувати оригінальні мастильні фільтри.

до всіх статей

інші Статті

Ущільнювач ґрунту SEM 512
дізнатись більше

Гусеничний бульдозер SEM 816D LGP
дізнатись більше

ПОРАДИ З ПІДБОРУ ФРЕЗ ДЛЯ НАВАНТУЖУВАЧІВ З БОРТОВИМ ПОВОРОТОМ.
дізнатись більше

Гусеничний екскаватор Caterpillar 320 GX.
дізнатись більше
перейти до всіх статей