Вплив розміру ковша на продуктивність фронтального навантажувача

Вплив розміру ковша на продуктивність фронтального навантажувача

Для виконання робіт з різними матеріалами, навіть в рамках одного будівельного проєкту, навантажувачу потрібні ковші різних розмірів і типів.

Власники дуже часто припускаються помилок у визначенні розміру ковша. Існує тенденція – купувати фронтальний навантажувач розмірності або потужності, яка вважається правильною для певного виду робіт, з ковшем, що входить в його стандартну комплектацію. Однак стандартний ківш не завжди буде оптимальним рішенням. Це помилка призводить до того, що навантажувач не розвиває такої продуктивності, яку міг би показати при оптимальному підборі ковша.

Перед тим як вибрати фронтальний навантажувач, потрібно визначити, з якими ґрунтами та іншими матеріалами йому доведеться працювати, і дізнатися їх щільність. Слід врахувати, що щільність матеріалу може сильно змінюватися в залежності від стану матеріалу: наприклад, промитий щебінь або перемішаний з брудом. Далі визначається, яка продуктивність у кубометрах за одиницю часу (за годину, за зміну) повинна бути у навантажувача. Визначивши цей параметр і щільність матеріалу можна порахувати місткість ковша, а також масу матеріалу в ньому.

Cat 950GC

Якщо планується робота навантажувача з різними матеріалами, наприклад, з піском і роздробленою скельної породою, слід підбирати ківш для найважчого матеріалу, з яким він буде працювати. Ємність ковшів фронтальних навантажувачів може складати від 0,5 до 25 м3. Фронтальні навантажувачі з ковшами загального призначення ємністю 1,2-3 м3 використовуються для навантаження щебеню та інших матеріалів на будівництві і в комунальному господарстві, стружки та трісок на лісопилках, легких органічних матеріалів у сільськогосподарських роботах. Ковші ємністю 4 м3 і більше призначені для транспортування матеріалів з високою щільністю в кар’єрах і шахтах, на широкомасштабних роботах при будівництві доріг і т. п.

Правильно підібраний для даного матеріалу ківш зменшить число робочих циклів, необхідних для завантаження кузова самоскида або відсипання штабеля,що підвищить рентабельність роботи машини. Якщо ж власник спробує збільшити продуктивність навантажувача, встановивши на нього надто великий ківш, знос вузлів машини піде швидшими темпами, надійність зменшиться, техніка почне виходити з ладу, зупинятися, і окупити вкладені кошти стане проблематично, принаймні термін окупності істотно збільшиться. Для використання на фронтальному навантажувачі ковшів нестандартних великих розмірів потрібне узгодження з виробником машини або дилером. Наприклад, для кар’єрних навантажувачів Cat 986K існують змінні робочі та захисні компоненти GET для ковшів, що значно збільшують продуктивність і довговічність ковша.

Cat 986K
Швидкість руху

За розмірами ділянки, на якій працюватиме навантажувач, протяжністю маршруту при робочому циклі і необхідною швидкістю доставки матеріалу вираховується робоча швидкість машини. Знаючи розміри ковша і масу вантажу в ньому, а також швидкість машини, можна підібрати типорозмір і модель навантажувача, здатного виконати таку роботу.

Швидкість руху навантажувача визначається на підставі умов його роботи. Для розробки щільних материкових ґрунтів та інших важких матеріалів навантажувача потрібно високе тягове зусилля, в такому випадку він повинен мати відносно не високу швидкість руху і високе виривне зусилля.

Номінальна вантажопідйомність

Номінальну вантажопідйомність потрібно вибирати правильно, щоб отримати максимально економічний ефект від роботи машини. Вибір здійснюється за величиною фактичних навантажень. Якщо допустима вантажопідйомність буде занадто великою, це призведе до зайвих витрат грошей і пального. Якщо ж навпаки – малою, машина не зможе завершити роботу належним чином.

Як обрати правильну вантажопідйомність фронтального навантажувача?

У значення номінальної вантажопідйомності повинні входити допустима маса корисного вантажу та вантажопідйомного обладнання. Номінальна вантажопідйомність повинна визначатися при номінальній висоті підйому ковша на максимальному радіусі / вильоті.

При розрахунку слід враховувати дві важливі характеристики машини: стійкість і максимальне допустиме зусилля гідросистеми.

Номінальна вантажопідйомність фронтального навантажувача не повинна перевищувати наступних величин, а саме:

  • 75% від величини перекидаючого навантаження у прямому положенні рами;
  • 50% від величини статичного перекидаючого навантаження при повністю складених напіврамах зчленованої машини;
  • максимального вантажу, який машина здатна підняти на повну висоту;
  • міцності конструкції машини (і вузлів кріплення її компонентів);
  • 87% від величини максимального допустимого зусилля гідравлічного обладнання при максимальному вильоті / радіусі стріли;
  • допустиме значення вантажопідйомності при транспортуванні вантажу не повинно перевищувати 66% від перекидаючого навантаження, якщо рама зчленованої машини в прямому положенні, і 50% – якщо напіврами складені.
Висота підйому і траєкторія стріли

Навантажувачі з радіальною траєкторією підйому ковша, тобто коли ківш при підйомі рухається по дузі, краще підходять для землерийних робіт, а з вертикальною траєкторією – для навантаження, оскільки ківш знаходиться на однаковій відстані від навантажувача під час усього підйому. Зверніть увагу на значення швидкості підйому-опускання стріли – від цього залежить час циклу навантаження-розвантаження.

до всіх статей

інші статті

Самоскиди: функціональність та умови їх експлуатації
дізнатись більше
Дієві методи заощадження пального при використанні дорожньо-будівельної спецтехніки
дізнатись більше
Чому так важливо проводити ТО двигуна вчасно?
дізнатись більше
Дещо про задній міст екскаватора-навантажувача для уникнення поломки гальмівної системи
дізнатись більше
перейти до всіх статей