Як виявити несправність паливного насоса?

Як виявити несправність паливного насоса?

Паливний насос високого тиску (ПНВТ) – основний агрегат, який відповідає за роботу паливної системи. Він подає пальне у двигун внутрішнього згоряння під певним тиском і з потрібною швидкістю. ПНВТ може вийти з ладу, і в цьому випадку необхідно оперативно визначити причину поломки та усунути несправність, щоб уникнути простою техніки.

Причини поломки ПНВТ
  • Погана якість пального. Паливний насос дуже чутливий до якості дизельного пального, тому необхідно використовувати дизель від перевірених виробників. Не рекомендується заправлятися на сумнівних заправках, заливати «літнє» пальне взимку чи міжсезоння.
  • Неякісні чи забиті паливні фільтри. Солярка проходить через фільтри грубої та тонкої очистки. Якщо вони засмічені чи не відповідають вимогам, у пальному залишаються пил, сміття, вода, металева стружка та інші сторонні забруднення, що призводять до пошкодження насоса.
  • Порушення подачі пального (знос шлангів, паливних трубок, забиті форсунки тощо).
  • Перегрів. Інтенсивна експлуатація, особливо в спеку, призводить до того, що насос перегрівається та зупиняється.
  • Попадання води у паливну систему.
  • Механічне пошкодження деталей насоса.
  • Природне зношування комплектуючих, неминуче з часом.
Основні ознаки несправності паливного насоса

Про можливі несправності паливного насоса говорять такі ознаки, як:

  • різке збільшення витрати пального;
  • помітне зниження потужності двигуна;
  • двигун не запускається або запускається після кількох безуспішних спроб;
  • двигун працює нерівномірно, періодично глухне;
  • під час роботи ПНВТ чути сторонні шуми – тарахтіння, стукіт тощо;
  • періодично пропадає подача пального до форсунок;
  • поява чорного або сизого диму, що виходить разом із вихлопними газами.

При виявленні подібних “симптомів” рекомендується якнайшвидше провести діагностику ПНВТ та паливної системи в цілому.

Поширені проблеми та їх вирішення

Найчастіше діагностика показує наявність таких несправностей:

  • послаблення центральної пружини та пружин клапанів – розтягнута або порвана пружина не встигає повертатися у вихідне положення, тому насос працює погано, пальне не надходить у форсунки та не потрапляє у двигун, для вирішення проблеми необхідно замінити пружини;
  • пошкодження штока - тріщини в штоці насоса призводять до витоку пального, несправність усувається заміною штока;
  • скупчення бруду всередині насоса – низька якість пального та забиті фільтри призводять до того, що сторонні частинки та бруд накопичуються всередині ПНВТ, щоб вирішити проблему, необхідно замінити солярку на якісну та поміняти паливні фільтри;
  • знос ущільнювачів - регулярна заміна розхідників допоможе уникнути проблеми, тому необхідно мати при собі ремонтний комплект про всяк випадок;
  • механічне пошкодження деталей насоса внаслідок поганого поводження та постійних перевантажень – на жаль, єдиним вирішенням проблеми стає повна заміна агрегату.
Поради з діагностики та ремонту ПНВТ

Повну діагностику паливної системи та ПНВТ можна провести лише у сервісному центрі на спеціальних стендах, які дозволяють виявити різні несправності, непомітні неозброєним оком. Під час діагностики перевіряється частота обертання при запуску двигуна та після припинення подачі пального, вимірюється робочий тиск, оцінюється робота насоса, розподільників, форсунок, проводиться перевірка електропроводки, ущільнювачів, кріплень, сполучних муфт, кронштейнів.

Деякі заходи можна вжити самостійно. Наприклад, легко визначити, чи перегрівається насос. Таку перевірку варто провести, якщо двигун періодично глухне, особливо коли насос вже досить старий, або доводиться працювати у сильну спеку. Коли двигун зупиниться в черговий раз, полийте насос холодною водою. Якщо, охолонувши, агрегат відразу запрацював, а мотор запустився, значить проблема в перегріві. У такому разі варто найближчим часом провести повну діагностику ПНВТ та виконати поточний ремонт. Якщо відкласти вирішення цього питання, ситуація може стати критичною, і буде потрібна повна заміна агрегату.

до всіх статей

інші статті

Самоскиди: функціональність та умови їх експлуатації
дізнатись більше
Дієві методи заощадження пального при використанні дорожньо-будівельної спецтехніки
дізнатись більше
Чому так важливо проводити ТО двигуна вчасно?
дізнатись більше
Дещо про задній міст екскаватора-навантажувача для уникнення поломки гальмівної системи
дізнатись більше
перейти до всіх статей