Зимова експлуатація акумуляторів спецтехніки

Зимова експлуатація акумуляторів спецтехніки

Зимова експлуатація АКБ супроводжується наступними факторами:

1

Знижується температура електроліту батареї, тобто зростає його в'язкість, знижується швидкість дифузії в пори активного матеріалу пластин, зменшується електропровідність. Як наслідок, знижується ефективність процесу заряду від генератора при тих же величинах зарядної напруги на машині.

2

Запуск холодного двигуна вимагає більшої потужності та енергії від АКБ за рахунок збільшення значень розрядного струму і більш тривалої роботи стартера. Це призводить до більш глибокого розряду АКБ, зниження її зарядженості.

3

Збільшується число “споживачів” електроенергії, як для комфорту в салоні, так і для безпечного руху, у холодну пору року задіюються механізми, що живляться від генератора, а при холостих обертах двигуна - від АКБ.

4

Скорочується тривалість світлового дня, що викликає необхідність більш тривалої роботи приладів освітлення і знижує можливості генератора для ефективної підзарядки акумуляторної батареї.

5

Погіршуються дорожні умови, це призводить до зниження динаміки руху спецтехніки, що зменшує віддачу енергії генератором. Це, в свою чергу, скорочує можливість повного заряду акумуляторної батареї.

Вплив перерахованих чинників на зниження зарядженості АКБ об'єктивно посилюється в значно більшій мірі, якщо генератор через значний знос деталей не забезпечує віддачу номінальних показників (струм навантаження). Власник спецтехніки, як правило, після багаторічної експлуатації не перевіряє генератор на віддачу і в результаті в зимовий час стикається з напів розрядженою АКБ, нездатною запустити холодний двигун.

Як забезпечити стабільну роботу акумулятора?

У зимовий період до акумулятора і електроустаткування техніки, на якій він встановлений, висуваються підвищені вимоги. Тому перед настанням холодів потрібно, по-перше, перевірити ступінь зарядженості батареї і при необхідності зарядити до 100%. Щільність електроліту в батареї після закінчення заряду повинна бути не нижче 1,27 г / куб. см. по-друге, необхідно перевірити рівень зарядної напруги, вона має бути не менше 13,8 В і не більше 14 В.

Для усунення негативних наслідків зимових умов на стан зарядженості АКБ корисно також:

  • контролювати натяг ременя приводу генератора, при якому відповідно до інструкції на машину забезпечується повна віддача енергії для живлення ввімкнених споживачів і підзарядка АКБ;
  • не допускати тривалої роботи ввімкнених споживачів на автомобілі при непрацюючому двигуні;
  • періодично контролювати відсутність "витоку" струму від АКБ на різне електрообладнання. Якщо умови зберігання (стоянки) спецтехніки дозволяють відключати акумуляторну батарею, то це доцільно робити при тривалій бездіяльності (знімати один наконечник);
  • "масовий" дріт від акумуляторної батареї корисно додатково під'єднати до двигуна з метою зменшення втрат напруги на стартері під час пуску двигуна, оскільки переходи напруги від клеми на кузов, з кузова на двигун і стартер при пусковому струмі призводять до його зниження, тобто до втрати потужності, що споживається від АКБ;
  • періодично контролювати рівень і щільність електроліту (при наявності пробок на кришці АКБ), а при відсутності такої можливості - вимірювати напругу на полюсних клемах батареї через 8-10 годин після зупинки двигуна. Якщо значення напруги розімкнутого ланцюга буде менше 12,6 В, то акумуляторну батарею доцільно підзарядити.
до всіх статей

інші Статті

Грунтовий коток SEM 518.
дізнатись більше

Ущільнювач ґрунту SEM 512
дізнатись більше

Гусеничний бульдозер SEM 816D LGP
дізнатись більше

ПОРАДИ З ПІДБОРУ ФРЕЗ ДЛЯ НАВАНТУЖУВАЧІВ З БОРТОВИМ ПОВОРОТОМ.
дізнатись більше
перейти до всіх статей