Про компанію

Особливості експлуатації кар'єрних самоскидів на технологічних дорогах

Особливості експлуатації кар'єрних самоскидів на технологічних дорогах

Типорозміри моделей самоскидів у відкритих версіях варіюються від вантажопідйомності не більше 25 до 450 тонн. Існує прямий взаємозв'язок між вантажопідйомністю самоскидів та обсягом ковша екскаваторів. Найвигіднішим поєднанням типорозмірів екскаватора та самоскида з економічної точки зору є заповнення кузова самоскида від 4 до 6 ковшів. А кількість самоскидів найбільш економічно вигідних для завантаження екскаватором є 5-7. Точна кількість одиниць техніки залежить від довжини дороги від вибою до відвалу чи області завантаження з корисними копалинами.

Пристрій кар'єрного самоскида, як правило, розрахований на тривалий термі експлуатації, але він значно залежить від умов їх роботи. Головну роль в плані збереження повної працездатності техніки грає стан технологічних доріг у кар'єрі.

Технологічні дороги: спорудження, утримання та обслуговування

Основною ланкою технологічного ланцюжка відкритих розробок є технологічні дороги. Технологія в кар'єрах та розрізах базується на циклі: навантаження породи або розтину, транспортування та відвантаження. Зрозуміло, що без технологічних доріг такий цикл просто неможливий.

Кожен дефект на технологічних дорогах завдає поразки і шинам, і безпосередньо самоскидам, особливо, коли вони переміщаються з вантажем зі швидкістю до 60 км/год. Грамотна побудова технологічних доріг відноситься до заходів щодо профілактики та усунення впливу погодних умов, а також заходів для зниження корисних навантажень на самоскиди. Неякісне зведення доріг та відсутність і зневага до їх регулярного утримання можуть мати значний негативний вплив на експлуатацію рухомого складу та знизити продуктивність всього гірничодобувного виробництва.

Далі ми перерахуємо та опишемо всі ключові моменти, інструкції та принципи побудови та утримання технологічних доріг. Як правило, це такі умови утримання кар'єрних самоскидів, які необхідно брати до уваги при проєктуванні їхнього пристрою.

Особливості експлуатації кар'єрних самоскидів на технологічних дорогах – слайд 1
Особливості експлуатації кар'єрних самоскидів на технологічних дорогах – слайд 2
Опір коченню

Для машин з радіальними шинами, які завжди віддають перевагу шинам з діагональним розміщенням ниток корду в каркасі. Значення опору коченню необхідно набувати таким способом:

  • 1,5% для твердих доріг, що добре обслуговуються, з постійним ухилом;
  • 3% для доріг, що добре обслуговуються, з помірними вигинами;
  • 4% для доріг із зануренням шин на 25 мм;
  • 5% для доріг із зануренням шин на 50 мм;
  • 8% для доріг із зануренням шин на 100 мм;
  • 14% для доріг із зануренням шин на 200 мм.
Вплив опору коченню можна відобразити в такий спосіб.

Коли опір коченню дорівнює 2% і водночас час транспортного циклу дорівнює півгодини, зниження опірності коченню до 1,5 % мінімізує час транспортного циклу до 28 хвилин 30 секунд.

Для машини вантажопідйомністю 250 тонн завдяки зниженню часу транспортного циклу на 1,5 хвилин збільшується продуктивність перевезень до 21 тонни на годину.

Відповідно, продуктивність даного самоскида збільшується приблизно на 2 047 500 тонн на рік навіть з урахуванням того, що результат знижується до 25% в умовах реальності гірничодобувного виробництва.

Наприклад, у процесі занурення шини в дорожнє покриття на 610 мм опір коченню підвищується до 30%. Внаслідок такого збільшення виникає надмірно збільшена витрата пального, знижується довговічність шин та елементів самоскидів у зв'язку з надмірним навантаженням на вузли приводу.

до всіх новин

інші Новини

14.10.2022

З Днем захисників та захисниць України!
дізнатись більше

08.09.2022

Zeppelin & Caterpillar: Цілі сталого розвитку 2030
дізнатись більше

25.07.2022

Ми продовжуємо працювати!
дізнатись більше

25.05.2022

«Цеппелін Україна» відвантажила дизельний генератор DE550 GC виробництва Caterpillar
дізнатись більше
перейти до всіх новин