ПОРАДИ З ПІДБОРУ ФРЕЗ ДЛЯ НАВАНТУЖУВАЧІВ З БОРТОВИМ ПОВОРОТОМ.

Фреза Сaterpillar PC306 XD з вбудованим баком для води.

Навісні фрези відносяться до типу навісного обладнання, де необхідно здійснювати підбір навісного обладнання «від навісного»:  необхідно перевірити відповідність навісного обладнання машині-носія за масою, оптимальним тиском і потоком. Також потрібно розуміти конструктивні особливості фрези: тип гідромотора (чи потрібен дренаж), кількість ліній, як здійснюється управління додатковими функціями (як влаштований електричний роз'єм (скільки «пінів» має) і чи він носію, чи є на фрезі соленоїдний клапан управління за допомогою електричних сигналів від машини).

  Більшість виробників навантажувачів з бортовим поворотом чи гусеничних компактних навантажувачів використовують один і той самий тип пристрою швидкої заміни (ISO), але на цьому подібність між машинами закінчується (з точки зору використання навісного обладнання).

Варіант виконання з трьома гідравлічними лініями і електричним роз’ємом.

Різноманіття схем і конструкцій на ринку.

Керування додатковими функціями на ряді машин здійснюється за допомогою гідравліки (у тому числі на попередніх серіях машин Сaterpillar), а не за допомогою електричного роз'єму.

Зміна підходу до керування навісним обладнанням на прикладі різних серій машин Сaterpillar.

В даний час ми працюємо зі схемою з 3 лініями і опційним електричним роз’ємом для керування додатковими функціями навісного обладнання.

Управління навісним обладнанням може здійснюватися як за допомогою кнопок та повзунків (та їх поєднанням), так і за допомогою окремих пультів, що поставляються з навісним обладнанням. Тому перед підбором (особливо неоригінальної фрези на вторинному ринку) необхідно уточнити наявність органів керування на джойстиках (якщо машина постачається з джойстиками, а чи не важелями).

Нові джойстики Advanced з розширеним функціоналом (для окремих пакетів).

В деяких специфікаціях машин може не вистачати органів керування для окремих функцій. В окремих випадках може, наприклад,  бути потреба у заміні джойстика на інший (дилери керуються регіональними звичками і потребами при замовленні машин на склад). Кожен великий виробник намагається створити оптимальну лінійку фрез (в т.ч. і під свої значення тиску), які забезпечують оптимальну продуктивність кожної зі своїх моделей-носіїв.

Маса, потужність двигуна, потік/тиск гідравлічної системи носія повинні бути оптимальними для цієї фрези.
Що буде, якщо фреза встановлена на занадто маленьку машину (наприклад з вантажопідйомністю 600-700 кг) з двигуном невеликої потужності (йдеться про перші в лінійці моделі машин):
буде необхідність постійно працювати на підвищених оборотах двигуна (підвищена витрата палива та навантаження на машину).
Збільшення маси фрези та потужності її гідромотора можуть вимагати і збільшення маси та потужності машини-носія.
Збільшення маси фрези та потужності її гідромотора можуть вимагати і збільшення маси та потужності машини-носія.

ТИПИ ГІДРАВЛІЧНИХ СИСТЕМ І ГІДРАВЛИЧНА ПОТУЖНІСТЬ.

Носії за типом гідравлічної системи зазвичай поділяють такі типи:
Машини можуть поставлятися із системою приводу гідромеханічного навісного обладнання зі стандартним потоком та високопоточною гідравлікою High Flow, а також гідравлічною системою XPS (окремий аксіально-поршневий насос для приводу навісного обладнання, збільшений потік, тиск, знижена витрата палива, розширені функціональні можливості (управління) різним навісним обладнанням).
Неправильний підбір фрези може призвести до різної ступеня несумісності: від переробки досвідченим сервісним інженером) чи до повної несумісності.
Під кожен із цих типів систем створюються певні моделі фрези, хоча деякі фрези може бути досить універсальними («двосистемними»).
Приклад: фреза Caterpillar PC105 може використовуватися з машинами, обладнаними гідравлічною системою зі стандартним потоком, підвищеним потоком High Flow, але з XPS може працювати тільки в режимі стандартного потоку (за розпізнавання навісного обладнання в даному випадку відповідає електричний роз'єм, який не дасть повний потік на це навісне обладнання).
Розрахунок гідравлічної потужності навантажувача (гідравлічна потужність навантажувача повинна бути більшою або дорівнює необхідної гідравлічної потужності навісного обладнання):

Гідравлічна потужність навантажувача Х = (Тиск {бар} х потік {л/хв})/450 = (230 х 115) / 450 = 59 к.с.
Машина повинна мати запас гідравлічної потужності.

Чим вище робоча ширина фрези та необхідна глибина фрезерування – тим потужнішою має бути машина.
Маса для фрези є позитивним фактором, але маса фрези повинна також відповідати вантажепід’ємності машини (хоча, в деяких випадках, можна використовувати фрези (наприклад, з великим вбудованим баком для води – маса таких фрез може перевищувати номінальну вантажепід’ємністі машини на максимальній висоті підйому – фрезу не підіймають на велику висоту).
Оптимальним типом кінематики стріли для роботи з фрезою можна вважати подвійну стрілу з радіальним підйомом.

На практиці (підбір машини):
Ще раз потрібно підкреслити, що найменший у лінійці навантажувач 216B3 не є вдалим вибором (у якості носія фрези), якщо його одне з основних завдань – робота з фрезою.
Така машина могла б використовуватися з фрезою PC104 з шириною барабана 350 мм, хоча її потік, що рекомендується, становить 80 л/хв, що вище видається машиною. Найкраще орієнтуватися на максимальне значення діапазону (потік).

Найменша фреза Сaterpillar PC104.

Порада: дані гідравлічної потужності виробники зазвичай розміщують в брошурах.

Не орієнтуйтесь на мінімально допустиме значення діапазону потоку при виборі фрези. Залишайте запас. Тим більше, що гідравлічна потужність – це розрахункова величина, яка не враховує особливостей конструкції гідравлічної системи машини (особливості клапанів, втрати тощо).

ОПТИМАЛЬНА РОБОТА.

Намагайтеся не перевантажувати машину!
Типова помилка – намагатись працювати на повну глибину з першого проходу.
При роботі на максимальній глибині можливі піки тиску в гідравлічній системі, що негативно позначається на машині.

Сучасні фрези компанії Сaterpillar обладнані індикатором завантаження MaxPro.

Чим глибше знаходиться барабан, тим швидкість руху має бути нижчою.
Іноді варто пройти двічі замість одного разу (при максимальному заглибленні ротора).
Робоча швидкість, залежно від моделі фрези, умов роботи становить 0,5-5 м/хв. (50% глибини).

СИСТЕМА ПОДАЧІ ВОДИ.
Наполегливо рекомендуємо використовувати цю опцію на фрезах!
Система забезпечує правильну роботу різців барабана фрези, а саме:
різці зможуть провертатися при роботі і не відбудеться їх передчасне нерівномірне зношування.
Система подачі води може мати окремий бак, який встановлюється на даху навантажувача, а так і вбудовані баки різної місткості (в залежності від конструкції рами фрези). Вода може подаватись як під дією сили тяжіння, так і за допомогою електричного насоса. Вода подається за допомогою форсунок у камеру зміщування фрези.

Фреза з вбудованим баком для води і окремий бак на даху машини.

Автор:  Денис Шевченко,

провідний інженер підрозділу продажу будівельної техніки ТОВ з ІІ «Цеппелін Україна ТОВ»

до всіх статей

інші Статті

Ущільнювач ґрунту SEM 512
дізнатись більше

Гусеничний бульдозер SEM 816D LGP
дізнатись більше

ПОРАДИ З ПІДБОРУ ФРЕЗ ДЛЯ НАВАНТУЖУВАЧІВ З БОРТОВИМ ПОВОРОТОМ.
дізнатись більше

Гусеничний екскаватор Caterpillar 320 GX.
дізнатись більше
перейти до всіх статей