10 порад, які допоможуть продовжити життя екскаватора

10 порад, які допоможуть продовжити життя екскаватора

Часто власники екскаваторів запитують: чому машина вийшла з ладу, адже начебто за нею здійснювався належний догляд? Сьогодні ми розповімо про 10 простих дій, які допоможуть продовжити життя екскаватора і знизити витрати на його утримання.

Багато простих і, здавалося б, незначних деталей в обслуговуванні техніки можуть призвести до великих проблем з машиною. Так, наприклад, згідно зі статистичними даними, причиною понад 60% усіх неполадок, пов'язаних з гідравлічною системою екскаватора, є неякісне або недбале обслуговування. Причому випадки використання невідповідного і/або контрафактного гідравлічного мастила тут не враховані! Це результат ігнорування найпростіших норм обслуговування техніки. Отже:

01

Перед початком роботи перевірте рівень технічних рідин, стан бічних дзеркал і працездатність камер заднього виду (якщо вони є), наявність поточних помилок системи моніторингу. При наявності помилки відповідально підійдіть до її усунення. Не ставтеся до цього з точки зору "вчора все працювало нормально". Навіть у непрацюючому екскаваторі може відбутися збій! Особливо в зимовий і міжсезонний період.

Навіть у міжсезоння насамперед необхідно злити воду з водовіддільника. Через низькі нічні температури в паливній системі утворюється конденсат, потрапляння якого в форсунки призводить до корозії і передчасного виходу з ладу паливної системи екскаватора.

02

При переїзді на новий майданчик і хоча б раз на тиждень при роботі на одномумайданчику перевіряйте натяг гусениць. Для різних умов і типів ґрунту є рекомендований натяг гусеничної стрічки. Надмірно натягнута стрічка сприяє підвищеному зносу траків і ведучого колеса (зірочки).

03

Слідкуйте за показниками температури гідравлічного мастила. У разі перегріву дайте системі охолонути і проаналізуйте причину. Якщо гідравлічна рідина перегріта, знижується продуктивність екскаватора, він пізніше реагує на дії оператора.

Часто, підвищення температури є наслідком використання навісного обладнання, яке не підходить під характеристики машини. Якщо робота з ним є усвідомленим вибором, просто стежте за температурою. Пам'ятайте, перегрів мастила в гідросистемі веде до підвищеного зносу деталей.

04

Не доводьте до спрацьовування гідравлічного клапана обмеження тиску. Він налаштований на граничний тиск і спрацьовує через перевантаження. Якщо екскаватор "завив", значить, він досяг своїх максимальних можливостей. Не працюйте на межі, дайте машині перепочити, а то швидко "заженете" екскаватор.

Різкі рухи джойстиком управління, що викликають ударні навантаження, постійне використання повного ходу гідроциліндрів, часті переміщення по будмайданчику - все це навантажує гідравлічну систему екскаватора і підвищує інтенсивність роботи гідронасосів, нагнітаючи тим самим тиск. Керуйте стрілою екскаватора і робочим обладнанням плавно, без різких рухів. Це продовжить життя машини і дозволить заощадити Ваш бюджет.

05

Коли заклинюють золотники, зношуються клапани, рвуться шланги РВТ - це говорить про високе навантаження на гідравлічну систему екскаватора. Таке може трапитися через високі ударні навантаження, застосування різного змінного обладнання і т.д. Коли такі речі відбуваються досить часто, варто задуматися про правильність експлуатації екскаватора.

06

До речі про гідравлічні шланги. Їх слід регулярно міняти, не чекаючи поки вони порвуться або почнуть протікати. Особливо під час інтенсивної експлуатації. І звертайте увагу на дату виготовлення РВТ. Їх термін зберігання не перевищує 5 років, а з огляду на умови зберігання та експлуатації, у північних широтах не рекомендується ставити шланги старше трьох років.

Періодичність заміни визначається виробником спецтехніки. Більшість з них рекомендує заміну рукавів високого тиску не рідше, ніж через 4 000 мотогодин.

07

У багатьох сучасних екскаваторах є контроль за станом повітряного фільтра. Не варто перевіряти рівень його забруднення і чистити, поки не спрацює датчик. Справа в тому, що зайві маніпуляції з фільтром можуть призвести до потрапляння абразивних частинок в двигун і до його підвищеного зносу. Краще контролювати стан вузлів екскаватора через систему моніторингу, надану виробником.

08

Заливаючи мастило в гідросистему екскаватора, переконайтеся, що воно не має домішок, а горловина чиста. Контролюйте, щоб туди не потрапив бруд, вода, осад з бочки. Мастилоприймач оснащений сітчастим фільтром, але він захищає тільки від великих часток. Гідравліка екскаватора має замкнутий контур, і фільтрація дрібних фракцій проводиться вже на виході циклу. Тому бруд, що потрапив зі свіжим мастилом проходить через гідронасос, потрапляє в розподільник і клапани, забиваючи їх і виводячи з ладу. Ремонт коштуватиме набагато дорожче, ніж пильний підхід і якісна мастильна рідина.

09

Доливайте тільки ту саму рідину, яка залита в системі, чи то антифриз, чи моторне або гідравлічне мастило. Змішування мастил різних виробників може призвести до вимивання присадок, що негативно позначиться на мастильних властивостях. А це призведе до підвищеного зносу деталей двигуна.

Теж стосується і змішування антифризів. Вони можуть вступити в реакцію, в результаті чого будуть втрачатися первісні властивості, змінюватися температура кипіння, ускладнюватися робота водяного насоса.

Кожен виробник дає рекомендації по типам і характеристикам рідин, виходячи з технічних показників екскаватора, для досягнення оптимальної роботи. Якщо хочеться заощадити, можна обрати аналог, але з огляду на, що частка витратних матеріалів становить близько 5% витрат на володіння екскаватором, краще цього не робити. У будь-якому випадку, заливаючи нову рідину, варто замінити її повністю.

10

Теж стосується витратних матеріалів і запчастин. Не завжди варто обирати більш дешевий варіант, який може вийти з ладу в самий недоречний момент. Особливо це стосується елементів гідравліки і, нехай меншою мірою, ходової частини.

Наостанок хочеться нагадати просту річ - прислухайтеся до свого екскаватора. Вчасно діагностована несправність дозволить уникнути простоїв і знизити витрати на ремонт.

до всіх статей

інші статті

Самоскиди: функціональність та умови їх експлуатації
дізнатись більше
Дієві методи заощадження пального при використанні дорожньо-будівельної спецтехніки
дізнатись більше
Чому так важливо проводити ТО двигуна вчасно?
дізнатись більше
Дещо про задній міст екскаватора-навантажувача для уникнення поломки гальмівної системи
дізнатись більше
перейти до всіх статей