Дещо про задній міст екскаватора-навантажувача для уникнення поломки гальмівної системи

Дещо про задній міст екскаватора-навантажувача для уникнення поломки гальмівної системи

Гальмівна система будівельної та дорожньої техніки відрізняється від тієї, якою оснащуються легкові автомобілі. Вона включає наступні частини:

  • корпус заднього моста;
  • лівий поворотний кулак;
  • правий поворотний кулак;
  • кришка бортового редуктора;
  • бортова передача;
  • головна пара;
  • диференціал заднього моста (перебуває всередині центральної частини);
  • пара півосей (ведуть від диференціала до коліс екскаватора-навантажувача);
  • два комплекти дисків – по шість гладких та по п'ять фрикційних з покриттям феродо.

Гальмування екскаватора-навантажувача відбувається, коли гальмівні та фрикційні диски стискаються між собою. Машина гальмує за рахунок тертя, що виникає між ними. Задній міст отримує команду стиснути диски від гальмової педалі в кабіні. Це можливо завдяки підтримці певного рівня тиску.

Головна відмінність гальмівної системи будівельної техніки в тому, що це замкнута система, а всі механізми всередині повністю занурюються в мастило. Усього всередині знаходиться близько 17-20 л трансмісійного мастила (точна кількість залежить від моделі). Ось чому таку гальмівну систему називають гідравлічною чи мокрою. Мастило створює необхідний рівень тиску, за рахунок якого функціонують всі елементи системи, відбувається гальмування. Тому від мастила залежить, чи гальма працюватимуть коректно, чи безпечно керувати спецтехнікою. Якщо воно неякісне, неминуче порушення роботи гальмівної системи. Те саме відбувається, коли мастило виробляє свій ресурс, тому його необхідно своєчасно міняти.

Дещо про задній міст екскаватора-навантажувача для уникнення поломки гальмівної системи 1
Дещо про задній міст екскаватора-навантажувача для уникнення поломки гальмівної системи 2
Коли міняти мастило

Якщо трансмісійне мастило довго не змінювали, воно втрачає технічні характеристики та перестає виконувати свої завдання. Трансмісійне мастило повинно підтримувати необхідний рівень тиску, змащувати металеві деталі механізмів, захищати від тертя, перегріву, продовжувати термін служби елементів. Під час роботи спецтехніки воно постійно знаходиться в агресивному середовищі, нагрівається і остигає, замерзає взимку і піниться в літню спеку, через що присадки, що входять до складу, з часом втрачають первісні властивості. На поверхні деталей не утворюється мастильна захисна плівка, виникає тертя, яке призводить до перегріву і передчасного зносу вузлів. Утворюється металева стружка, яка потрапляє у механізми та сприяє ще більш прискореному зносу, провокуючи серйозні поломки. Може виникнути потреба у дорогому ремонті.

Своєчасна заміна трансмісійного мастила допомагає уникнути неприємних наслідків. Мастило в передньому та задньому мостах витрачається нерівномірно, тому необхідно спиратися на рекомендації щодо термінів заміни, які пропонує виробник спецтехніки. Вони залежать від марки, моделі, року випуску та умов експлуатації машини.

Алгоритм заміни
  • Встановіть машину на рівну бетонну або асфальтовану поверхню.
  • У зимовий час розігрійте мости перед початком робіт.
  • Задні опори та передній ківш повинні бути опущені.
  • Поставте спецтехніку на ручник і заглушіть двигун.
  • Відкрутіть верхню пробку, щоб оцінити поточний рівень мастила (він має бути на 2-4 мм нижчий за горловину). Якщо рівень мастила занадто низький, рекомендується перевірити, чи герметичні стики, і переконатися, що немає витоку.
  • Помістіть під нижній отвір каністру, відкрутіть пробку і злийте мастило. Не можна змішувати старе та нове мастило, тому що в нове можуть потрапити забруднення та металева стружка. Не забудьте ретельно закрутити корок.
  • Залийте нове мастило через верхній отвір за допомогою нагнітача. Заливати необхідно доти, доки мастило не почне переливатися через край заливного отвору.
  • Закрутіть пробку та ретельно очистіть задній міст від залишків мастила.
  • Замініть мастильні фільтри. Їх необхідно міняти при кожній заміні мастила, навіть якщо вони у задовільному стані. В іншому випадку сміття та металева стружка, що осідають на фільтруючих елементах, можуть потрапити в нове мастило та забруднити його.
  • Використовуйте лише якісні розхідники, рекомендовані виробником спецтехніки. Непідходяще мастило, що не має потрібних характеристик, не виконує своїх функцій і призводить до поломок.
до всіх статей

інші Статті

Ущільнювач ґрунту SEM 512
дізнатись більше

Гусеничний бульдозер SEM 816D LGP
дізнатись більше

ПОРАДИ З ПІДБОРУ ФРЕЗ ДЛЯ НАВАНТУЖУВАЧІВ З БОРТОВИМ ПОВОРОТОМ.
дізнатись більше

Гусеничний екскаватор Caterpillar 320 GX.
дізнатись більше
перейти до всіх статей