Інноваційні технології в конструкції автогрейдерів для більш продуктивної роботи

Інноваційні технології в конструкції автогрейдерів для більш продуктивної роботи

Щоб розширити можливості, а також через більш жорсткі терміни будівництва і вимоги до точності разом з нестачею кваліфікованих операторів стає вкрай важливим впровадження інноваційних технологій в конструкцію сучасних автогрейдерів.

Автогрейдери - універсальні машини, які використовуються практично для всіх типів робіт: будівництва, прокладки технологічних доріг на виробництвах і в кар'єрах, доріг в сільській місцевості - усюди можна обійтися без гусеничних бульдозерів, всі необхідні роботи на подібних будівельних об'єктах виконає автогрейдер. Взимку на автогрейдер можна поставити відвал для снігу і чистити дороги.

У чому перевага сучасних органів управління?
  • Сучасні автогрейдери найчастіше керуються джойстиками. У порівнянні зі звичайними важелями управління два електрогідравлічних джойстика зменшують кількість рухів руки оператора майже на 80%. Також застосовуються розташовані на підлокітниках сидіння керовані пальцями електронні важелі. Такі органи управління зручніше звичайних важелів: оператор може сидіти відкинувшись на спинку сидіння і менше втомлюватися.
  • Оператор, не відриваючи рук від джойстиків, може контролювати всі функції управління одночасно. Багато виробників вбудовують в джойстики своїх автогрейдерів додаткові функції (наприклад, управління автоматичною системою нівелювання), які підвищують безпеку, продуктивність і якість роботи оператора, їх легко освоїти і використовувати.
  • Важливо підібрати управління такого типу, з яким зручніше буде працювати оператору. На такій машині продуктивність у нього буде вища, планування виконуватиметься швидше і з меншою кількістю проходів. Досвід показує, що у споживачів найбільш популярні джойстики та електронні важелі, які легко перемикаються кінчиками пальців.
Трансмісії сучасних автогрейдерів

Завдяки вдосконаленню систем управління і гідророзподільників з пропорційним управлінням автогрейдери стали працювати більш плавно, швидко, точно, а керувати ними стало простіше.

Широке використання автогрейдерів в дорожньому будівництві і комунальних роботах зумовлене їх здатністю, на відміну від гусеничної землерийної техніки, пересуватися по дорогам загального користування. Сучасні автогрейдери оснащуються трансмісіями, що забезпечують машинам універсальні можливості - рухатися з дуже низькою (і навіть «повзучою») швидкістю - для виконання планування, і з досить високою швидкістю - для транспортного руху і зимового очищення доріг від снігу.

Трансмісія з автоматичним блокуванням диференціалу і автоматичним перемиканням передач перемикається без розриву потоку потужності при необхідності на найвищу з можливих при даному навантаженні передачу або вмикає блокування диференціала, щоб підвищити силу тяги. Автоматичне перемикання передач і блокування диференціала виключає вплив людського фактора і дозволяє уникнути пошкодження ряду важливих вузлів і агрегатів грейдера.

Гідромеханічна трансмісія

Істотні переваги дає наявність в складі гідромеханічної трансмісії гідротрансформатора: він дозволяє збільшити крутний момент і тим самим тягове зусилля на колесах машини. В трансмісіях з гідротрансформатором передачі перемикаються плавно, адже гідротрансформатор діє на кшталт амортизатора, усуває поштовхи і ривки, які зазвичай відчуваються при перемиканні механічної трансмісії.

Новий автогрейдер Cat® 140GC

Здатність гідротрансформатора «прослизати» спрощує управління, бо практично виключає необхідність використовувати «педаль повільного ходу», яка дозволяє зменшити швидкість руху автогрейдера, підтримуючи при цьому робочі оберти двигуна і від’єднуюючи двигун від трансмісії при зупинці або гальмуванні (подібно зчепленню в машині з механічною трансмісією). Гідротрансформатор забезпечує можливість автогрейдера рухатися «повзучим ходом», наприклад, для виконання точного планування. В результаті збільшується термін служби деталей робочих гальм.

Повнопривідні автогрейдери

Завдяки вдосконаленим системам перемикання передач, наявності приводу на передню вісь і автоматичного блокування диференціала, що допомагає збільшити тягове зусилля, продуктивність сучасних автогрейдерів істотно зросла. Повнопривідні 3-вісні автогрейдери розвивають силу тяги на 30% більше, ніж неповноприводні 3-вісні. За рахунок збільшеної сили тяги вони краще ріжуть і знімають ґрунт, виконують повороти. Тобто це неперевершені по потужності та продуктивності машини.

Повнопривідний автогрейдер Cat® 160 AWD

Вибір автогрейдера для конкретних робіт залежить від типу ґрунту, по якому доведеться їздити, характеру матеріалу, з яким доведеться працювати, і від виду робіт на будівельному об'єкті. Повний привід кращий для формування схилів, нарізки і планування, виїмки канав і кюветів, а також при роботах на слабких, піщаних або перезволожених ґрунтах. Для виконання фінішного планування корисна наявність у автогрейдера повзучої передачі (з відключенням заднього ведучого тандемного візка осей) і з ведучою передньою віссю.

Якщо автогрейдер «стрибає» під час руху, фахівці рекомендують ретельно перевірити і вирівняти тиск у всіх колесах, використовувати шини якісних марок - низькоякісні шини «дубіють» при стоянці, а машина «стрибає» при їзді, поки вони не розігріються.

Перед покупкою слід уточнити призначення автогрейдера, щоб уникнути додаткових витрат. Наприклад, Ви придбали автогрейдер для виконання планувальних робіт, але виявилося, що планування виконувати на ньому важко: навіть на зниженій першій передачі машина йде дуже швидко. Таке може трапитися, якщо комплектація автогрейдера призначена для утримання доріг та зимового прибирання снігу. Для того щоб використовувати цей автогрейдер для планування, доведеться замінити шестерні редуктора заднього моста і КП.

до всіх статей

інші статті

Самоскиди: функціональність та умови їх експлуатації
дізнатись більше
Дієві методи заощадження пального при використанні дорожньо-будівельної спецтехніки
дізнатись більше
Чому так важливо проводити ТО двигуна вчасно?
дізнатись більше
Дещо про задній міст екскаватора-навантажувача для уникнення поломки гальмівної системи
дізнатись більше
перейти до всіх статей