Підготовка дорожньої техніки до зими: поради та рекомендації

Підготовка дорожньої техніки до зими: поради та рекомендації

У зимовий час навіть техніка призначена для робіт при низьких температурах може підвести своїх власників. Для забезпечення працездатності машин необхідно правильно проводити підготовку спецтехніки до зими.

Підготовка двигуна до запуску в зимовий час

Проблеми при запуску двигуна взимку відбуваються не через силову установку, а через пальне. Дизельне пальне при низьких температурах загусає і забиває паливну систему кристалами парафіну. Вони потрапляють у фільтри тонкої очистки і пальне припиняє надходити в двигун.

Тобто перед запуском необхідно в першу чергу прогріти паливний фільтр.

Як гарантувати нормальну роботу паливної системи?

Електричний підігрівач, виконаний у вигляді накладної обойми - бандажа, - призначений для зовнішньої установки на корпус фільтра тонкої очистки. Підігрівач застосовується для передпускового підігріву пального у фільтрі і працює від акумулятора спецтехніки.

Для захисту паливної системи існують і інші види підігрівачів: проточні, які встановлюються в розріз штатного паливопроводу перед фільтрами тонкої очистки; гнучкі стрічкові - для фільтрів і паливопроводів; стрижневі підігрівачі - для фільтрів-сепараторів різних систем; насадки, що підігріваються, для штатних паливозабірників і власне самі паливозабірники.

Підтримка працездатності акумуляторної батареї

Підготовка до зими акумулятора починається з підзарядки. Навіть якщо в роботі АКБ не спостерігається збоїв, холод вона повинна зустрічати зарядженою на 100% - в іншому випадку збільшені обсяги споживання електроенергії та зниження швидкості відновлення заряду можуть вивести АКБ з ладу дуже швидко.

Отже, проводимо профілактику АКБ:

Готуємо до зими акумулятори:

  • підзаряджаемо, незалежно від того, який рівень зарядки;
  • перевіряємо, якщо є можливість, щільність електроліту (якщо вона менше 1,27 г / см куб., то проблеми з роботою акумулятора навіть при не дуже сильному морозі будуть - тому краще замінити його на новий);
  • після підзарядки і перевірки стану електроліту вимірюємо напругу (вона не повинна опускатися нижче 12,6 вольт).

Профілактика перед настанням холодів обумовлена, по-перше, впливом низької температури на швидкість хімічних реакцій в акумуляторі - електроліт «підмерзає», стаючи більш в'язким, що, в свою чергу, призводить до гіршої його дифузії і зменшення електропровідності, по-друге, кількість споживачів електроенергії зростає (через скорочення світлового дня). В результаті, при збільшеному енергоспоживанні зменшується швидкість відновлення заряду.

Пом'якшити умови експлуатації можна за допомогою ряду заходів. Наприклад, вимикати не потрібні в даний момент електроприлади, якщо двигун не працює. Раз в тиждень-півтора варто перевіряти привід генератора - від його натягу безпосередньо залежить швидкість зарядки акумуляторної батареї. Нарешті, провід «маси» краще під'єднати до двигуна - заради зменшення енерговитрат.

При розумному підході навіть не новий акумулятор зможе прослужити не один холодний сезон при інтенсивній роботі спецтехніці.

Забезпечення працездатності гідравлічної системи

В зимовий час можливе загустіння мастила, в результаті чого перестають спрацьовувати захисні клапани. Це проблема важкої техніки з розвиненою гідравлічною мережею. Якщо кілька разів попрацювати на непідготовленій до зими техніці, то результатом стане поява тріщин і розривів на рукавах і ущільненнях.

Безперебійну роботу техніки можна забезпечити в такий спосіб - після запуску силової установки не треба давати техніці граничне навантаження. Тільки в цьому випадку гідравлічна система зможе рівномірно прогрітися. В сучасній спецтехніці питання роботи гідравлічної системи вирішене виробником: системи, як правило, закриті, значно скорочена їх протяжність і зменшений обсяг робочої рідини.

Шини

Тільки зимові шини призначені для того, щоб справлятися з низькими температурами. Вони мають більшу глибину і ламелювання протектора, ніж шини, що використовуються у літній період. Це забезпечує краще зчеплення, але збільшує час відгуку при управлінні. Для виготовлення зимових шин використовується більш м'яка гума, яка і в холодну погоду залишається гнучкою. Виробники шин рекомендують не перевищувати швидкість, на яку розрахована шина, бо це призводить до більш швидкого зносу.

до всіх статей

інші Статті

Гусеничний бульдозер SEM 816D LGP
дізнатись більше

ПОРАДИ З ПІДБОРУ ФРЕЗ ДЛЯ НАВАНТУЖУВАЧІВ З БОРТОВИМ ПОВОРОТОМ.
дізнатись більше

Гусеничний екскаватор Caterpillar 320 GX.
дізнатись більше

НОВІ МОДЕЛІ ГУСЕНИЧНИХ НАВАНТАЖУВАЧІВ CATERPILLAR
дізнатись більше
перейти до всіх статей