Як продовжити ресурс екскаваторів?

Як продовжити ресурс екскаваторів?
Експрес-аналіз мастил для екскаваторів

Експрес-аналіз моторних, трансмісійних мастил, робочої і охолоджуючої рідини дозволяє своєчасно діагностувати несправність, прогнозувати граничний стан двигуна і агрегатів, планувати попереджувальний ремонт, а також корегувати терміни заміни мастил. За програмою Scheduled Oil Sampling (S • O • S) Caterpillar проби відбирають кожні 25 днів і відправляють у центральну лабораторію в Малазі (Іспанія). Замовник отримує результати аналізу через 3 - 5 днів. Сам аналіз займає 2 години. У нього входить дослідження продуктів зносу (17 елементів), ступеня деградації мастила, наявності сторонніх домішок - пального, гліколю, води.

SOS Analysis

Досвід показує, що контроль стану мастил дозволяє подовжити інтервал між замінами робочої рідини до 4000 год, а охолоджуючої рідини - до 12 000 ч. З робочою рідиною Cat HYDO Advanced 10 інтервал заміни, наприклад, збільшується до 6000 год. Рідина HYDO Advanced 10 складається з базового мастила класу «преміум» і оригінальної композиції присадок, завдяки яким суттєво знижено знос агрегатів і збільшено міжсервісні інтервали для екскаваторів. За рахунок підвищеного вмісту цинку поліпшені протизносні властивості рідини, а спеціальні емульгатори перешкоджають проходженню води через насоси, мотори та клапани. Рідина також характеризується антикорозійними властивостями і швидким звільненням від повітря.

Тепер розглянемо вплив дотримання графіка ТО і якості мастильних матеріалів на довговічність роботи екскаваторів. Припустимо, вам вдалося збільшити ресурс двигуна з 7500 до 10 000 мотогодин і виключити масштабні ремонти в період володіння машиною. Ресурс гідронасоса зростає з 4000 до 8400 мотогодин, тобто він збільшився менш ніж удвічі, але завдяки цьому собівартість мотогодини зменшилася майже вдвічі. Практично, якщо ресурс гідронасоса зросте хоча б на 25% (до 5000 мотогодин) завдяки високоякісному обслуговуванню гідросистеми, буде виключений один з двох найбільших ремонтів за період володіння машиною.

Cat Excavator

Так само і з ходовою частиною. Збільшивши ресурс (4000 мотогодин) на 50% напрацювання за сезон, а це 800 мотогодин, ви досягнете істотної економії собівартості мотогодини. Експлуатаційні витрати зменшуються, і собівартість 1 мотогодини стає приблизно на 4$ менше, ніж при ТО через стандартні інтервали, і на 2,40$ за мотогодину менше, ніж витрати при найбільш «економному» варіанті володіння (що складає приблизно 19 000 $ за 5 річний термін служби машини).

Припустимо, що власник, підбадьорений вдалим застосуванням високоякісного ТО, вирішить експлуатувати екскаватор ще 2 роки. Наприклад, напрацювання після 7 років експлуатації досягне 10 850 мотогодин. У цей період будуть потрібні капітальні ремонти двигуна і ходової частини, але продовження експлуатації ще додатково на 2900 мотогодин знизить собівартість мотогодини приблизно до 58,17$. У порівнянні з самим «дешевим» варіантом ТО (65,12$ за мотогодину) при ретельному і високоякісному його виконанні в повному обсязі собівартість 1 мотогодини виявляється на 11% дешевше, і за 1 мотогодину заощадження складе 6,95$, а за рік - 10 800$. А тепер зробимо нескладний розрахунок. У вас працює 10 екскаваторів, завдяки високоякісному техобслуговуванню заощадження на кожному буде не менше 10 800$ на рік, таким чином, загальна річна економія складе понад 100 000$!

Централізована система змащування

Централізована система змащування (ЦСЗ) подає мастильний матеріал до пари тертя малими дозованими порціями і саме під час роботи екскаватора, що дозволяє виключити при роботі вузла створення розрідження з усіма його наслідками, і забезпечити пару тертя постійною кількістю мастила. Під час змащування пари тертя на зовнішній частині підшипника ковзання навколо вала утворюється «комірець» з мастила, який виконує функцію ущільнення, що перешкоджає проникненню всередину підшипника пилу і бруду.

Порівняння трудовитрат з проведення ТО робочого обладнання на екскаваторі, що обладнаний ЦСЗ, і екскаваторі, що обслуговуються вручну, показує, що ЦСЗ дозволяє скоротити час змащування на 25 год, а витрати знизити з 8,8 до 4,4 кг на рік, тобто вдвічі. Простіше кажучи, ЦСЗ окупається вже протягом перших 6-8 місяців. Купуючи техніку, майбутні власники, як правило, відмовляються від багатьох запропонованих опцій, у тому числі і ЦСЗ. Замовник, заздалегідь плануючи витрати на ТО, ремонт, простої тощо, не надає значення тому, що ЦСЗ, з одного боку, дозволить йому знизити ці витрати, виключити негативний вплив людського фактора на мастильний процес, а з іншого - значно збільшити продуктивність машини.

Cat Equipment
Втулки

Найбільш схильні до зносу шарніри робочого обладнання, тому виробники екскаваторів звертають особливу увагу на матеріали шарнірів, втулок і мастил. У кронштейни вварюються циліндри з високоміцної сталі, які потім розсверлюють точно під розмір на роботизованому верстаті. Для втулок використовують зносостійкі матеріали з високими антифрикційними властивостями, що добре утримують мастило. Це дозволяє збільшити інтервал між змащуванням з 50 до 250 годин.

Використовуючи середньостатистичні по галузі терміни служби компонентів для розрахунку економічно оптимального терміну експлуатації та рентабельності вкладень в обслуговування екскаваторів, отримуємо цікаві результати. Але це тільки «середньостатистичний» розрахунковий результат. Оскільки умови експлуатації істотно впливають на ресурс компонентів і вартість ремонту, набагато точніші будуть терміни служби і суми витрат, розраховані по конкретним даним того чи іншого парку техніки. Залежно від того, наскільки ці цифри будуть збігатися з середньостатистичними значеннями по галузі, результати можуть спонукати вас поліпшити технічне обслуговування парку і скоротити витрати, збільшивши при цьому термін служби машин.

 
до всіх статей

інші Статті

Грунтовий коток SEM 518.
дізнатись більше

Ущільнювач ґрунту SEM 512
дізнатись більше

Гусеничний бульдозер SEM 816D LGP
дізнатись більше

ПОРАДИ З ПІДБОРУ ФРЕЗ ДЛЯ НАВАНТУЖУВАЧІВ З БОРТОВИМ ПОВОРОТОМ.
дізнатись більше
перейти до всіх статей