Як продовжити термін служби гусеничних міні-навантажувачів?

Як продовжити термін служби гусеничних міні-навантажувачів?

Гусеничні міні-навантажувачі мають ряд переваг у порівнянні з колісними - вони дозволяють працювати там, де не можна або важко використовувати машини з бортовим поворотом. Гусенична ходова частина міні-навантажувачів створює низький тиск на ґрунт, що захищає газони та чутливі асфальтовані поверхні, забезпечує відмінне зчеплення зі снігом і льодом, а також дозволяє працювати навіть на мокрій і м'якій поверхні, де інші машини починають буксувати.

Однак за гусеницями необхідно стежити, оскільки нехтування необхідним сервісним обслуговуванням обійдеться набагато дорожче. Термін служби гумових гусениць на міні-навантажувачах може становити від 400 до 2 000 мотогодин. Звичайно, багато що залежить від покриття і роботи оператора, але більшу роль відіграє догляд і обслуговування.

Підготовка до роботи

На знос гумових гусениць великий вплив чинить тип покриття, на якому працює міні-навантажувач. Ні для кого не секрет, що чим твердіша поверхня, тим більше знос. Робота на кам'янистих покриттях тягне за собою можливі порізи і сколи, а також більш швидке стирання гуми, ніж земля, піщані або газонні доріжки.

Фахівці радять власникам спецтехніки вивчити робочу ділянку перш, ніж приступити до роботи. Це дозволить прийняти правильне рішення про те, яку техніку краще використовувати. Можливо, використання навантажувача з бортовим поворотом або компактного фронтального навантажувача буде більш доцільним.

Якщо замінити гусеничний міні-навантажувач не можливо, треба мінімізувати причини пошкоджень. Постарайтеся видалити з майданчика коріння, гілки, арматуру і каміння, які можуть пошкодити гумову гусеницю і ходову частину.

Перевіряйте натяг гусениць перед роботою. Більшість виробників гусеничних міні-навантажувачів рекомендують робити це не рідше ніж через кожні 10 годин роботи. Деякі виробники міні-навантажувачів на гусеничному ходу надають конкретні дані по рівню провисання стрічки. В інших випадках це вирішується "на око".

Потрібно пам'ятати, що занадто тугі гусениці призводять до підвищеного навантаження на машину, збільшення витрати пального, пошкодження ходової частини і передчасного зносу. Але і занадто ослаблені гусениці можуть стати причиною серйозних поломок, та й просто “злетіти”, після чого їх необхідно буде ставити на місце в польових умовах.

Рівень натягу залежить і від умов роботи - на кам'янистих майданчиках, там, де є будівельне сміття, рекомендується збільшити натяг, щоб уникнути потрапляння сторонніх предметів. Це може призвести до зриву стрічки з котків і пошкодити зубці ведучої зірочки.

Перед роботою слід провести огляд і очищення гусениць і ходової частини від сміття та сторонніх предметів. Регулярне чищення дозволить продовжити термін служби не тільки гумової гусениці, але і всієї ходової частини.

З досвіду операторів гусеничного міні навантажувача

Крім типу поверхні, на якій працює техніка, велике значення має стиль роботи оператора і його ставлення до спецтехніки. Звичайно, при роботі на ґрунті або піску значних відмінностей не буде, але коли справа стосується твердого покриття, вплив оператора на знос деталей досить великий.

Кілька простих лайфхаків про те, як знизити навантаження на ходову частину і зменшити знос гусениць міні-навантажувача:

  • При роботі на твердих поверхнях, таких як асфальт або бетон, деякі оператори навантажувачів розкидають невелику кількість піску або землі для зниження тертя і зносу гусениць;
  • По можливості використовуйте триточковий розворот;
  • При необхідності переїхати бордюр або якусь перешкоду на гусеничному міні-навантажувачі рухайтеся прямо на них, а не під кутом. Контакт з перешкодою під кутом збільшує ймовірність пошкодження гусениць, особливо їх краю;
  • Рух по схилу також краще здійснювати прямо, перпендикулярно ухилу / підйому. Бічний нахил призводить до підвищеного зносу напрямних гусениць, а іноді може призвести до зриву машини.
до всіх статей

інші статті

Самоскиди: функціональність та умови їх експлуатації
дізнатись більше
Дієві методи заощадження пального при використанні дорожньо-будівельної спецтехніки
дізнатись більше
Чому так важливо проводити ТО двигуна вчасно?
дізнатись більше
Дещо про задній міст екскаватора-навантажувача для уникнення поломки гальмівної системи
дізнатись більше
перейти до всіх статей