Як визначити, що двигуну екскаватора-навантажувача потрібен ремонт?

Як визначити, що двигуну екскаватора-навантажувача потрібен ремонт?

Двигун внутрішнього згоряння - це серце екскаватора-навантажувача, від якого залежить працездатність техніки. Якщо він несправний, машина просто не буде працювати. Але лише деякі власники спецтехніки регулярно перевіряють стан двигуна - викликають фахівців для профілактичного огляду, вимірювання тиску, компресії. Зазвичай питання про ремонт гостро встає, коли мотор виходить з ладу.

Ознаки несправності двигуна екскаватора-навантажувача

Можна визначити, що двигун не в порядку, не чекаючи, поки машина встане. Про те, що ДВЗ несправний, сигналізують наступні ознаки:

  • двигун погано заводиться і постійно глухне - зазвичай це відбувається через зношування поршневих гільз, самих поршнів або деталей шатунного механізму;
  • потужність двигуна помітно знижується - часто це відбувається через утворення повітряних пробок в паливній системі;
  • під час експлуатації спецтехніки чутно сторонні шуми і сильний стукіт, який з'являється одразу після запуску і триває весь час, поки двигун працює - це говорить про пошкоджені поршні або розбиті поршневі гнізда;
  • підвищена температура - при перегріванні варто спочатку перевірити стан охолоджувальної системи, якщо вона в порядку, значить, варто провести діагностику двигуна;
  • поява диму в вихлопі - якщо дим сизого кольору, можна припустити знос поршневих кілець, чорний дим говорить про те, що пальне згоряє не повністю, отже, можна припустити, що існує несправність в газорозподільній системі;
  • задимлення, займання - це фінальна стадія поломки, до якої справа доходить, якщо ігнорувати інші симптоми.

Несправності двигуна можуть бути різними. Іноді перегрівається колінчастий вал, в інших випадках ламаються шатуни, виходять з ладу поршні, пошкоджуються головки блоку циліндрів, може постраждати сам блок двигуна.

Визначити, в чому конкретно полягає поломка, за зовнішніми ознаками неможливо. Щоб зрозуміти, наскільки серйозне пошкодження, які запчастини потрібні для ремонту, необхідно розкрити двигун і провести дефектовку. Самостійно виконати цю роботу проблематично, адже потрібна відповідна кваліфікація і спеціальний інструмент.

Чому двигун екскаватора-навантажувача може вийти з ладу?

Головна причина несправності - “мастильне голодування”, яке виникає при недостатній кількості моторного мастила, використанні неякісних мастильних матеріалів і фільтрів.

Всі елементи двигуна повинні бути в мастилі, яке створює мастильну плівку, що захищає від тертя і перегріву. Якщо мастила не вистачає, або воно не підходить по характеристикам, металеві деталі двигуна починають тертися одна об одну. Це призводить до прискореного зносу запчастин і викликає перегрів. При тривалому терті деталей можливе навіть займання всередині двигуна.

Якщо ТО давно не проводилося, мастило та фільтри забруднюються і перестають справлятися зі своїм завданням. Те ж саме відбувається, коли використовується неправильно підібране мастило і неякісний фільтр. Мастильний фільтр повинен мати клапан, який спрацьовує при зупинці мотора, запобігаючи витіканню мастила назад в систему. Після того, як мотор заводять знову, мастило відразу ж надходить в двигун з фільтра. Якщо клапана немає або він не працює, мастило витікає в піддон, і відразу ж після запуску двигуна в системі деякий час відсутнє мастило.

Якщо подібне трапляється один раз - нічого страшного, але на практиці це відбувається регулярно, і з кожним днем двигун зношується все більше. Згодом він виходить з ладу через високі температури та тертя швидко пошкоджуються поршні й вкладиші.

Профілактика несправностей

Щоб запобігти поломці та продовжити термін служби двигуна екскаватора-навантажувача, необхідно регулярно проводити техобслуговування. Ми рекомендуємо виконувати планове ТО кожні 500 мотогодин роботи двигуна.

В рамках техобслуговування необхідно повністю міняти моторне мастило та мастильний фільтр. Крім того, необхідно регулярно перевіряти рівень мастила і доливати його при необхідності. Чим “старший” екскаватор-навантажувач, тим частіше доводиться це робити: коли мотор зношується, він починає витрачати більше мастила.

Для будь-якого екскаватора-навантажувача слід використовувати тільки якісні мастильні матеріали, рекомендовані виробником, і оригінальні мастильні фільтри. Неякісні фільтруючі елементи від сумнівних виробників часто мають помилкові клапани, які не спрацьовують, призводячи до “мастильного голодування” і прискореного зносу двигуна.

 
до всіх статей

інші Статті

Гусеничний бульдозер SEM 816D LGP
дізнатись більше

ПОРАДИ З ПІДБОРУ ФРЕЗ ДЛЯ НАВАНТУЖУВАЧІВ З БОРТОВИМ ПОВОРОТОМ.
дізнатись більше

Гусеничний екскаватор Caterpillar 320 GX.
дізнатись більше

НОВІ МОДЕЛІ ГУСЕНИЧНИХ НАВАНТАЖУВАЧІВ CATERPILLAR
дізнатись більше
перейти до всіх статей