«Цеппелін Україна» – 21 рік пліч-о-пліч з клієнтом
03.11.2017
Команда головного будівельного порталу України - Build Portal побували в гостях у Центральному офісі компанії Цеппелін Україна і поспілкувалися з керівником департаменту будівельної техніки Фарідом Абу Хадідом. Розмова йшла про результати роботи цього року, плани на майбутнє, інноваційні новинки будівельної техніки, а також про можливості техніки Caterpillar, які клієнти зможуть оцінити вже в 2018 році.
Build Portal: Як Ви, попередньо, оцінюєте 2017 рік для Вашої компанії?
Фарід Абу Хадід: Він був сповнений викликів, але при цьому з упевненістю можна сказати, що 2017 рік все-таки успішний. У нас другий рік поспіль відбувається корекція ринку будівельної техніки. За нашими оцінками, в минулому році ринок імпортної будівельної техніки виріс на 50%. В цьому році ми очікуємо підйом на рівні 25%. На зростання продовжує позитивно впливати фактор відкладеного попиту. Сподіваємося, що ця позитивна тенденція збережеться.
Build Portal: Який прогноз Ви можете дати будівельному ринку на 2018?
Фарід Абу Хадід: Протягом останніх двох років ми відчуваємо вплив відкладеного попиту. Цей фактор буде і далі надавати позитивний вплив, враховуючи старіння української інфраструктури і наявність більшої кількості інфраструктурних об'єктів. В цілому, в 2018 році ми очікуємо стримане зростання. Темпи, найімовірніше, будуть меншими, ніж в 2016 та 2017 років, але позитивна динаміка повинна продовжитися.
Build Portal: Які прогнози Ви можете дати ринку дорожньо-будівельної техніки на 2018?
Фарід Абу Хадід: В цьому році був поставлений рекорд за обсягом фінансування, який був спрямований на дорожньо-будівельну галузь. Багато в чому це пов'язано з реформою децентралізації влади. В принципі, я досить багато спілкуюся з представниками автодорів і місцевими адміністраціями, і якщо прогнози збудуться, то в наступному році буде поставлено новий рекорд по фінансуванню будівництва доріг. Знову ж таки, ми виходимо з того, що в країні збережеться політична стабільність.
Build Portal: Що може змінитися в майбутньому в будівельній галузі України?
Фарід Абу Хадід: Якщо говорити про дорожнє будівництво, то основним замовником є держава: це або центральні, або місцеві бюджети. І якщо нинішні пріоритети збережуться, а це - відновлення дорожньої інфраструктури, то галузь буде розвиватися багато-багато років, тому що обсяг старіння дорожнього покриття дуже критичний. З точки зору геополітики, ми знаходимося в центрі Європи, і тому наскільки у нас будуть хороші дороги, буде залежати і розвиток економіки. І це залишиться основним пріоритетом в подальшому, тому що потенціал не реалізований до кінця.
Build Portal: Чи є у компанії рецепт, як знайти спільну мову з клієнтами?
Фарід Абу Хадід: Наше основне завдання як дилера і офіційного дистриб'ютора техніки Caterpillar - це зрозуміти і передбачити очікування клієнта. Адже наша робота - не тільки продати техніку, а й зрозуміти реалії, в яких живуть наші замовники, щоб запропонувати найкращі рішення. Це, в принципі, є частиною нашої філософії, так як ми завжди націлені на рішення.
Build Portal: Чим саме сервіс Вашої компанії відрізняється від сервісу конкурентів?
Фарід Абу Хадід: Я вважаю, що в нашому бізнесі сервіс - це первинно. Це та послуга, яку ми надаємо на ринок і пропонуємо. Первинний не продаж техніки, а ті завдання, яка ця техніка вирішує для клієнта. Те, наскільки вона вирішує ці завдання, багато в чому залежить від рівня сервісу, який ми можемо забезпечити.
Сильні сторони - це також широка мережа покриття. Ми охоплюємо всю Україну, що особливо важливо для підприємств дорожньо-будівельної галузі, тому що техніка може бути використана в будь-якій точці країни. Вона може бути продана, наприклад, в Одеській області, а експлуатуватися на Західній Україні і тоді у нас не виникне складнощів в обслуговуванні машини. Наша швидка реакція - це мінімізація простоїв і здешевлення вартості сервісу, адже ми не втрачаємо часу на приїзд.
Наша сильна сторона - це ще і кваліфікація. Ми намагаємося весь час поліпшувати стандарти навчання персоналу. Це і місцеві, і виїзні тренінги з обслуговування техніки. У нас є рівні кваліфікації інженерів, які присвоюються в залежності від результатів тесту. Важливо, що в цьому році ми запустили проект по створенню служби технічної комунікації, в якій задіяні провідні фахівці в різних галузях. І якщо механік стикається з якоюсь проблемою в машині, то він робить фотографію, пише запит і йому в онлайн режимі здійснюється кваліфікована підтримка.
Ми намагаємося бути новаторами в цьому напрямку. Це наш головний пріоритет.
Build Portal: Які новинки ви представили в цьому році?
Фарід Абу Хадід: В цьому році ми цілеспрямовано завезли партію 950-их машин серії GC. Ми із самого початку вибирали їх для себе з прицілом на сегмент дорожнього будівництва. Це як раз той випадок, коли машина не вимагає довгого життєвого циклу. Вона не навантажена в тій мірі, щоб продавати її в преміальній серії. Це машини, які задіяні, в основному, на асфальтних заводах. В цьому році ми продали десь більше 10 одиниць цієї техніки, що є величезним успіхом. Також в цьому році ми вивели на ринок нову серію грейдерів - це М серія. Це нове покоління машин, яке зроблено за всіма сучасними вимогами ергономіки і управління. Це машина, яка повністю управляється джойстиками. Наступне, що ми плануємо - виводити фронтальні навантажувачі з керуванням джойстиком: кермо залишиться в минулому.
Build Portal: Розкажіть детальніше про те, в яких регіонах працюють офіси Zeppelin.
Фарід Абу Хадід: Для нас дуже важливо в регіонах мати сервісні зони, де б ми могли максимально оперативно здійснювати ремонти та повертати техніку в роботу, мінімізуючи логістику і пересування. В цьому році ми відкрили філію в Одесі. Вона працює під потреби трьох бізнесів: будівництво, агро та силові установки. Таким чином, одеська філія дозволяє обслуговувати весь південний регіон. Львів (смт Ямпіль) охоплює західні області. Центральна філія розташована в Києві. Також є філії в Дніпрі та Мерцалові (Донецька область). Ми також плануємо відкрити в наступному році повноцінну філію в Дніпрі. Я сподіваюся, це відбудеться в першій половині наступного року. В даний час ми шукаємо там локацію.
Також, можете побачити на карті Вінницю, Полтаву та Кропивницький - ці філії більше обслуговують аграрний бізнес. Горішні Плавні і Кривий Ріг - гірничодобувні підприємства.
На сьогоднішній момент Чернігів і Суми ми обслуговуємо з Полтави і Києва, але в даний час ведеться робота з пошуку філії в Сумах і, цілком ймовірно, що в наступному році ми відкриємо представництво і в цьому місті.
Build Portal: Розкажіть докладніше про можливості придбання техніки в лізинг.
Фарід Абу Хадід: Одним з істотних стримуючих факторів розвитку будівельної галузі є обмеженість фінансування. На жаль, більшість кредитних програм заморожені з 2013 року, а багато і з 2008. В зв'язку з цим, ми дуже тісно працюємо з Caterpillar над тим, щоб стабільно і послідовно продавати техніку.
Незважаючи на кризу, ми продовжуємо пропонувати замовникам пакетні рішення по лізингу. У нас діяла спеціальна програма на будівельні машини широкого спектру застосування з подорожчанням від 3,5% в рік. Умови по вартості фондування набагато конкурентніші, ніж ми маємо зараз на ринку фінансових інститутів і ризики до фінансування підприємств будівельної галузі вони приймають набагато більше. До слова, в цьому році була запущена програма фінансування в національній валюті. Якщо раніше ми надавали лізинг тільки в доларах, то тепер і в гривні. Популярність лізингу дуже висока. Лізинг, до речі, ми надаємо до шести місяців.
Build Portal: Дякуємо за змістовну бесіду.
Команда Build Portal з керівником реклами Юлією Завадською і головою департаменту будівельної техніки Фарідом Абу Хадідом