3 причини несправності ходової частини екскаватора-навантажувача. Як попередити поломку?
Ходова частина екскаватора-навантажувача включає цілий комплект механізмів, вузлів та деталей, які тісно пов'язані між собою та перебувають у постійній взаємодії. Пошкодження однієї деталі, навіть незначної, на перший погляд, може призвести до серйозної поломки, викликавши простій спецтехніки.
Три причини несправності – це:
- використання неякісних комплектуючих;
- низька кваліфікація механіка, який займається встановленням запчастин;
- неправильна експлуатація спецтехніки.
Часто поломка буває спричинена сукупністю факторів. Про несправність говорять шум, стукіт під час руху, сильний запах гару, перегрів.
Чому важлива якість запчастин?
Основні елементи трансмісії екскаватора-навантажувача - передній міст, задній міст, коробка передач. Задній міст штовхає машину, передній відповідає за напрямок руху, повороти, маневрування, а КПП задає швидкість. Кожен із цих вузлів складається з безлічі деталей, серед яких немає поганих – навіть незначна несправність може спровокувати серйозні проблеми.
Під час експлуатації екскаватора-навантажувача на ходову частину доводиться серйозне навантаження. По-перше, вона постійно витримує вагу спецтехніки. Передній ківш екскаватора-навантажувача може піднімати вагу до однієї тонни, а задній – до півтори тонни. Таким чином, сукупна маса навантаженої машини становить у середньому до 10 тонн, і все це навантаження на ходову частину. Під час пересування спецтехніки при розгоні, гальмуванні або маневруванні навантаження додатково зростає. Тому всі елементи трансмісії повинні бути максимально надійними, інакше вони просто не витримають перевантаження.
Насамперед виходять з ладу допоміжні елементи: підшипники, хвостовики, осі, сателіти, манжети, сальники, ущільнювачі. Деякі власники спецтехніки вважають, що ці деталі не надто важливі і встановлюють недорогі комплектуючі від безіменних виробників, щоб заощадити. Це велика помилка.
Достатньо встановити одну неякісну деталь - якийсь недорогий підшипник, щоб вся ходова вийшла з ладу. Це відбувається так: елемент не витримує навантаження, ламається, від нього відколюється шматочок металу, який починає обертатися разом з механізмами на великій швидкості, постійно налітаючи на інші деталі, знімаючи з них стружку, відколюючи нові шматочки металу. Усього за кілька хвилин справні вузли можуть серйозно постраждати. Подібне відбувається і з якісними запчастинами, але набагато рідше. Комплектуючі сумнівної якості – практично гарантований спосіб спровокувати поломку.
Яке значення має кваліфікація майстра?
Важлива не тільки якість запчастин, а й дотримання рекомендацій щодо ремонту спецтехніки. Причиною швидкої поломки може бути некваліфікований ремонт, при якому деталі встановлені неправильно, наприклад, порушена послідовність дій або замінена лише частина елементів. Таке можливо, якщо власник спецтехніки вирішує провести ремонт самотужки або звертається до недосвідченого механіка. Тому важливо не лише використовувати надійні запасні частини. Кваліфікація майстра, який займається ремонтом, має також велике значення.
Як недотримання умов експлуатації впливає на стан ходової?
Якщо машина працює ривками, постійно бере зайве навантаження, яке не здатне витримати, швидка поломка просто неминуча. Це не завжди вина оператора, іноді його просто ставлять у таке становище, що інакше працювати не виходить. Але в такій ситуації варто наперед розуміти ризики.
Як діагностувати несправність?
При виявленні ознак поломки трансмісії необхідно негайно зупинити машину та перевірити стан ходової частини. Для цього потрібно злити мастило з переднього, заднього моста, чотирьох редукторів, на які одягаються колеса. Якщо мастило змінило колір, у ньому виявлені сторонні домішки, частинки металу або сміття – це ознака зношування, пошкодження деталей. Необхідно запросити механіка для діагностики та ремонту ходової на місці.
Щоб запобігти передчасному виходу елементів трансмісії з ладу, необхідно:
- встановлювати лише якісні запчастини – оригінали чи аналоги;
- довіряти ремонт лише кваліфікованому механіку;
- використовувати якісне мастило та своєчасно його змінювати;
- дотримуватись рекомендацій з експлуатації техніки, працювати без ривків, стежити за навантаженнями.