Чому так важливо проводити ТО двигуна вчасно?

Чому так важливо проводити ТО двигуна вчасно?
Чому двигун виходить з ладу?

Більшість нових моделей будівельної спецтехніки оснащується дизельним двигуном внутрішнього згоряння. Вони надійні, розраховані на інтенсивні навантаження, роботу у складних умовах. Але порушення рекомендацій з експлуатації, використання неякісних комплектуючих при ремонті, зношування або сильні навантаження можуть призвести до поломки ДВЗ.

Виробники спецтехніки рекомендують регулярно проводити технічне обслуговування двигуна, але не всі власники техніки прислухаються до рекомендацій, багато хто замислюється про діагностику двигуна тільки при появі очевидних симптомів несправності: сторонніх звуків при запуску двигуна, поганого пуску, підвищеної температури, чорного диму.

Найбільш поширені поломки двигуна:

  • знос ущільнювачів, прокладок, сальників та інших розхідників;
  • поломка колінчастого валу;
  • деформація поршнів, шатунів;
  • ушкодження ГБЦ;
  • вихід із ладу самого блоку.
Як здійснюється ремонт

Щоб полагодити двигун, необхідно зняти і розкрити його. Це не швидкий процес, тому його проводять у сервісному центрі. Близько одного робочого дня йде на зняття ДВЗ, стільки ж – на зворотне складання, ще стільки ж – на дефектування та діагностику. Термін ремонту залежить від поломки, наявності необхідних запчастин.

Процес проводиться у кілька етапів:

1

Дочекатися охолодження двигуна;

2

Зняти мастильний радіатор, водний радіатор, захист, крильчатку;

3

Підняти ДВЗ за допомогою підйомного механізму, у ролі якого може виступати кран або навантажувач;

4

Провести дефектування деталей та вузлів, визначити, які комплектуючі несправні;

5

Виконати ремонт, замінити зношені запчастини;

6

Зібрати двигун у зворотному порядку;

7

Провести пробний запуск.

Планове техобслуговування – профілактика несправностей

Уникнути серйозних поломок та тривалого простою двигуна внутрішнього згоряння допоможе регулярне технічне обслуговування двигуна. На планове ТО буде потрібно близько 2-3 днів, тоді як ремонт може затягтися на тиждень і більше, не кажучи вже про додаткові витрати на придбання комплектуючих. Якщо заздалегідь записатися на техобслуговування під час вихідних або святкових днів, коли машина не працює, можна заощадити час, уникнувши простою та затримки здачі об'єкта.

Які комплектуючі необхідно замінити під час ТО двигуна

У ході планового технічного обслуговування ДВЗ замінюються:

  • зношені комплектуючі та деталі, які ось-ось вийдуть з ладу: шатуни, поршні, піддони, колінвал, ГБЦ або блок – виробники зазвичай рекомендують застосовувати виключно в оригінальному виконанні, оскільки сторонні запчастини можуть працювати неправильно і часто не вирішують проблему, а ускладнюють її;
  • всі витратні елементи - знадобиться комплект прокладок, ущільнювачів, сальників, інших витратних матеріалів, причому ущільнювачі можна використовувати як оригінальні, так і аналогові;
  • моторне мастило – старе відпрацьоване мастило повністю зливається і заливається нове;
  • мастильний фільтр – рекомендується використовувати лише оригінальні комплектуючі. Неоригінальні фільтри встановлювати небезпечно, тому що не можна бути впевненим у їх якості. Некоректна робота фільтруючого елемента призводить до мастильного голодування двигуна, результатом якого стає передчасне зношування деталей.

Плановий огляд, профілактичний ремонт та обслуговування ДВЗ слід проводити кожні 500, 1000 або 2000 мотогодин. Це дозволить підтримувати у справному стані всі вузли та механізми. Між ТО також потрібно проводити низку заходів щодо обслуговування двигуна:

  • перевірка температури ДВЗ - необхідно стежити, щоб він не перегрівався;
  • перевірка витоку мастила;
  • перевірка рівня моторного мастила за допомогою спеціального щупа – після кількох років експлуатації двигун починає спалювати частину мастила, його рівень поступово зменшується, тому потрібно постійно контролювати його, доливати рідину за необхідності.

Якщо дотримуватися всіх рекомендацій, двигун буде працювати як годинник довгі роки, і ви не зіткнетеся з поломкою і простоєм!

до всіх статей

інші Статті

Cat®246D3. Навантажувач із бортовим поворотом.
дізнатись більше

Міні-екскаватор Сaterpillar 303.5 CR.
дізнатись більше

ЕКСКАВАТОРИ-НАВАНТАЖУВАЧІ #CAT 426F2!
дізнатись більше

ЕКСКАВАТОРИ-НАВАНТАЖУВАЧІ CAT 428
дізнатись більше
перейти до всіх статей