Холодна регенерація дорожнього полотна: огляд технології
Холодна регенерація – технологія подрібнення і змішування до однорідного стану шару асфальтового полотна з розташованим під ним матеріалами (підставою, нижнім шаром основи і/або грунтовою основою). Часто ця суміш, без будь-яких стабілізуючих добавок, виконує роль нової підстави для нового дорожнього покриття.
- Переваги методу: зменшення витрат нового матеріалу за рахунок чого суттєво зменшується вартість робіт.
За допомогою холодної регенерації можна виправити такі недоліки дорожнього покриття:
- Всі форми тріщин, включаючи ті, що виникли в результаті зносу, втоми, ламкості краю, а також поздовжні тріщини.
- Погіршення якості дорожнього покриття внаслідок нерівностей, западин, латок і вибоїн.
- Постійні деформаціі, включаючи колії, складки і горби.
- Втрату зв’язку між окремими шарами дорожнього покриття.
- Пошкодження під впливом вологи.
- Втрату цілісності поверхні внаслідок розшарування та вибоїн.
- Недостатню конструктивну міцність.
- Нестабільність основи дорожнього одягу.
Процес регенерації
Процес холодної регенерації відрізняється від планування холодного типу. Ротор завжди проникає через верхні шари в шар підстави. Робоча глибина ротора може бути задана таким чином, щоб потрібна частина існуючого шару основи і підстилаючого шару перемішалася з матеріалом верхніх шарів.
Подрібнення
Перший етап – подрібнення існуючого асфальтобетонного шару з частиною шару основи. Розпушування на глибину до 15-50 см. На цьому етапі з камери змішувача виходить однорідний матеріал добре підібраного гранулометричного складу. Видаляються тріщини, колії, вибоїни і отвори в шарі асфальтобетону.
Ущільнення
Додавання (за необхідності) мінерального заповнювача і (або) в’яжучого та ущільнення. Ущільнення проводиться після змішування старого шару асфальтобетону та доданої речовини. Типова послідовність етапів ущільнення: утиск, основне та фінальне ущільнення.
Профілювання
Для забезпечення належного зчеплення з верхнім шаром асфальту необхідно видалити пухкий матеріал. Спочатку проводиться проміжне профілювання (після обтиску). А потім – кінцеве (після додання покриттю заданого профілю і нахилу та завершення його ущільнення).
Укладання верхнього шару асфальтобетону.
Таким чином, технологія холодної регенерації на всю товщину дорожнього одягу дозволяє отримати ідеальну поверхню без дефектів, які були в старому покритті. Це повністю виключає появу «відбитих тріщин» в новому шарі покриття і продовжує термін його експлуатації в десятки разів.