Причини відмови техніки і способи їх усунення. Роль двигуна

Причини відмови техніки і способи їх усунення. Роль двигуна

Перш за все, звичайно, фактором, що «скорочує життя» дорожньо-будівельної спецтехніки, є механічне зношування окремих деталей або ділянок. Одним з найбільш небезпечних наслідків зносу, що вкрай негативно позначається на ресурсі машини в цілому, є зміни у взаємному розташуванні окремих деталей, в результаті чого порушуються основні регулювання.

Деякі фахівці відносять корозію також до одного з видів механічного зношування. Так чи інакше, корозія є великою проблемою для нормального функціонування дорожньо-будівельної спецтехніки. Агресивна дія цього фактора на деталі призводить до окислення металу і зменшення його міцності, зміни характеристик, погіршення зовнішнього вигляду, а далі, - до руйнування машини.

Не менш шкідливий вплив чинить старіння. В першу чергу старінню піддаються гумові та пластмасові деталі, активні елементи АКБ і деякі інші комплектуючі.

Не можна не згадати і такий фактор, як втома металу. Розвитку втомленого зносу сприяють порушення правил експлуатації: робота з перевантаженнями, не правильна манера водіння тощо.

Але початковими причинами цього явища виявляються або порушення при виконанні заводської збірки, або, що частіше, неправильна збірка при ремонтах. Не рідкісні випадки, коли для знаходження й усунення причин несправності розбирають вузол, не враховуючи, що будь-яке розбирання механізмів порушує затяжку різьбових з'єднань, прироботку деталей, збільшує зазори і послаблює натяг в сполученнях деталей. При зворотній збірці всі порушені параметри необхідно відновити, що відбувається не завжди.

Внаслідок впливу всіх перерахованих вище факторів окремо, а в основному, - комплексно, виникає граничний знос деталей і вузлів, а також аварійні поломки - відмови.

Особлива увага до двигуна

Працездатність спецтехніки в цілому залежить від технічного стану двигуна. Дизельний двигун є найбільш складним і дорогим агрегатом в конструкції.

  • Найчастіша причина простоїв, пов'язана з двигуном, - це ускладнений пуск. Для усунення проблеми, перш за все, необхідно встановити, чи достатньо пального надходить в циліндри, а також чи працюють свічки розжарювання. Причиною може бути і засмічення вентиляційного пристрою, наявного в паливному баці. Звичайно, впливають на запуск і стан акумуляторної батареї, і якість з'єднання проводів, і струм споживання стартера, і стан моторного мастила. В кінці кінців, машина не заводиться, якщо не відрегульований кут випередження впорскування пального.
  • Якщо двигун глохне на холостому ходу, то по-перше треба перевірити регулювання частоти обертання коленвала на холостому ходу. Причинами можуть стати також «паливні» чинники, такі як підсос повітря, тобто потрапляння повітря в пальне, або «засмічення» пального різними включеннями, а також значний знос форсунок.
  • Підвищена витрата пального, якщо ця ознака супроводжується ще й димним «вихлопом», найчастіше означає необхідність або заміни повітряного фільтра, або очищення і промивання паливопроводу зливу пального або форсунок. Витрата пального збільшується і при підсосі повітря в системі живлення.
  • Зниження потужності дизеля, угар картерного мастила, підвищений вихід газів через сапун говорять про те, що циліндропоршнева група зношена, а кільця або закоксовані, або, як кажуть фахівці, «залягли» або ж просто виробили свій ресурс і потрібно їх міняти.
  • У дизелів з турбонаддувом при перевірці роботи турбокомпресора визначають герметичність всмоктувального повітряного тракту, обов'язково перевіряють стан ущільнень і сполучних манжет колекторів. Неприпустимо, щоб були витоки випускних газів на відрізку від випускного колектора до турбокомпресора, бо це істотно знижує ефективність роботи останнього.
  • Викид охолоджуючої рідини з радіатора, особливо при різкому збільшенні навантаження на двигун, свідчить або про розрив прокладки головки блоку, або про ослаблення затяжки склянки форсунки. Причини явища можуть бути і більш серйозні, наприклад, тріщини в голівці блоку. Тому, якщо підтягуванням гайок склянок форсунок і кріплення головки блоку потрібний ефект не досягається, то головку блоку демонтують для діагностування і ремонту, а можливо, і заміни.

Від того, як відрегульований паливний насос високого тиску (ПНВТ), головний елемент паливної системи, багато в чому залежать такі показники, як витрата пального і тягова потужність двигуна, а також надійність роботи дизеля в цілому. Діагностику і регулювання ПНВТ можна провести тільки на спеціально обладнаних стендах, які визначать точну причину неполадок в паливній системі. Високою якістю відрізняються діагностичні стенди та сканери виробництва компанії Bosch.

Про необхідність перевірки регулювань ПНВТ, а може, і його ремонту, каже збільшення витрати пального. Якщо причиною підвищеної витрати є витік пального з ПНВТ, то крім втрат пального, буде ускладнений запуск двигуна, а найнебезпечніше - розлите пальне може стати причиною пожежі в моторному відсіку.

Неможливість запуску двигуна може бути викликана відсутністю подачі пального від насоса до форсунки. Цей факт, швидше за все, означає, що плунжерну пару «заклинило», а це може спричинити серйозні внутрішні поломки в насосі.

Сторонні шуми в ПНВТ - перше свідчення того, що знос деталей насоса вже настільки значимий, що може в будь-який момент статися його поломка. Тривогу оператора щодо ПНВТ повинна викликати і підвищена димність вихлопних газів.

 
до всіх статей

інші Статті

НОВІ МОДЕЛІ ГУСЕНИЧНИХ НАВАНТАЖУВАЧІВ #CATERPILLAR!😎
дізнатись більше

Цеппелін Україна пропонує до уваги малий колісний фронтальний навантажувач – CAT 908K! Ця техніка забезпечує високу продуктивність в поєднанні з видатними показниками універсальності. Простора кабіна і джойстикове управління забезпечують високий комфорт протягом усього робочого дня. Завдяки цьому підвищується продуктивність роботи. Конструкція навантажувача гарантує міцність і надійність машини разом з прекрасною керованістю.
дізнатись більше

Наша компанія з гордістю представляє нове покоління навантажувачів з бортовим поворотом! Пропонуємо вашій увазі нові моделі Caterpillar 250 та 260, які вирізняються високою надійністю та ефективністю, що робить їх ідеальними для виконання різноманітних завдань.
дізнатись більше

Новинка! Колісний екскаватор Caterpillar M315 GC. Модель замінить модель Caterpillar M315.
дізнатись більше
перейти до всіх статей