Як продовжити ресурс екскаваторів?

Як продовжити ресурс екскаваторів?
Експрес-аналіз мастил для екскаваторів

Експрес-аналіз моторних, трансмісійних мастил, робочої і охолоджуючої рідини дозволяє своєчасно діагностувати несправність, прогнозувати граничний стан двигуна і агрегатів, планувати попереджувальний ремонт, а також корегувати терміни заміни мастил. За програмою Scheduled Oil Sampling (S • O • S) Caterpillar проби відбирають кожні 25 днів і відправляють у центральну лабораторію в Малазі (Іспанія). Замовник отримує результати аналізу через 3 - 5 днів. Сам аналіз займає 2 години. У нього входить дослідження продуктів зносу (17 елементів), ступеня деградації мастила, наявності сторонніх домішок - пального, гліколю, води.

SOS Analysis

Досвід показує, що контроль стану мастил дозволяє подовжити інтервал між замінами робочої рідини до 4000 год, а охолоджуючої рідини - до 12 000 ч. З робочою рідиною Cat HYDO Advanced 10 інтервал заміни, наприклад, збільшується до 6000 год. Рідина HYDO Advanced 10 складається з базового мастила класу «преміум» і оригінальної композиції присадок, завдяки яким суттєво знижено знос агрегатів і збільшено міжсервісні інтервали для екскаваторів. За рахунок підвищеного вмісту цинку поліпшені протизносні властивості рідини, а спеціальні емульгатори перешкоджають проходженню води через насоси, мотори та клапани. Рідина також характеризується антикорозійними властивостями і швидким звільненням від повітря.

Тепер розглянемо вплив дотримання графіка ТО і якості мастильних матеріалів на довговічність роботи екскаваторів. Припустимо, вам вдалося збільшити ресурс двигуна з 7500 до 10 000 мотогодин і виключити масштабні ремонти в період володіння машиною. Ресурс гідронасоса зростає з 4000 до 8400 мотогодин, тобто він збільшився менш ніж удвічі, але завдяки цьому собівартість мотогодини зменшилася майже вдвічі. Практично, якщо ресурс гідронасоса зросте хоча б на 25% (до 5000 мотогодин) завдяки високоякісному обслуговуванню гідросистеми, буде виключений один з двох найбільших ремонтів за період володіння машиною.

Cat Excavator

Так само і з ходовою частиною. Збільшивши ресурс (4000 мотогодин) на 50% напрацювання за сезон, а це 800 мотогодин, ви досягнете істотної економії собівартості мотогодини. Експлуатаційні витрати зменшуються, і собівартість 1 мотогодини стає приблизно на 4$ менше, ніж при ТО через стандартні інтервали, і на 2,40$ за мотогодину менше, ніж витрати при найбільш «економному» варіанті володіння (що складає приблизно 19 000 $ за 5 річний термін служби машини).

Припустимо, що власник, підбадьорений вдалим застосуванням високоякісного ТО, вирішить експлуатувати екскаватор ще 2 роки. Наприклад, напрацювання після 7 років експлуатації досягне 10 850 мотогодин. У цей період будуть потрібні капітальні ремонти двигуна і ходової частини, але продовження експлуатації ще додатково на 2900 мотогодин знизить собівартість мотогодини приблизно до 58,17$. У порівнянні з самим «дешевим» варіантом ТО (65,12$ за мотогодину) при ретельному і високоякісному його виконанні в повному обсязі собівартість 1 мотогодини виявляється на 11% дешевше, і за 1 мотогодину заощадження складе 6,95$, а за рік - 10 800$. А тепер зробимо нескладний розрахунок. У вас працює 10 екскаваторів, завдяки високоякісному техобслуговуванню заощадження на кожному буде не менше 10 800$ на рік, таким чином, загальна річна економія складе понад 100 000$!

Централізована система змащування

Централізована система змащування (ЦСЗ) подає мастильний матеріал до пари тертя малими дозованими порціями і саме під час роботи екскаватора, що дозволяє виключити при роботі вузла створення розрідження з усіма його наслідками, і забезпечити пару тертя постійною кількістю мастила. Під час змащування пари тертя на зовнішній частині підшипника ковзання навколо вала утворюється «комірець» з мастила, який виконує функцію ущільнення, що перешкоджає проникненню всередину підшипника пилу і бруду.

Порівняння трудовитрат з проведення ТО робочого обладнання на екскаваторі, що обладнаний ЦСЗ, і екскаваторі, що обслуговуються вручну, показує, що ЦСЗ дозволяє скоротити час змащування на 25 год, а витрати знизити з 8,8 до 4,4 кг на рік, тобто вдвічі. Простіше кажучи, ЦСЗ окупається вже протягом перших 6-8 місяців. Купуючи техніку, майбутні власники, як правило, відмовляються від багатьох запропонованих опцій, у тому числі і ЦСЗ. Замовник, заздалегідь плануючи витрати на ТО, ремонт, простої тощо, не надає значення тому, що ЦСЗ, з одного боку, дозволить йому знизити ці витрати, виключити негативний вплив людського фактора на мастильний процес, а з іншого - значно збільшити продуктивність машини.

Cat Equipment
Втулки

Найбільш схильні до зносу шарніри робочого обладнання, тому виробники екскаваторів звертають особливу увагу на матеріали шарнірів, втулок і мастил. У кронштейни вварюються циліндри з високоміцної сталі, які потім розсверлюють точно під розмір на роботизованому верстаті. Для втулок використовують зносостійкі матеріали з високими антифрикційними властивостями, що добре утримують мастило. Це дозволяє збільшити інтервал між змащуванням з 50 до 250 годин.

Використовуючи середньостатистичні по галузі терміни служби компонентів для розрахунку економічно оптимального терміну експлуатації та рентабельності вкладень в обслуговування екскаваторів, отримуємо цікаві результати. Але це тільки «середньостатистичний» розрахунковий результат. Оскільки умови експлуатації істотно впливають на ресурс компонентів і вартість ремонту, набагато точніші будуть терміни служби і суми витрат, розраховані по конкретним даним того чи іншого парку техніки. Залежно від того, наскільки ці цифри будуть збігатися з середньостатистичними значеннями по галузі, результати можуть спонукати вас поліпшити технічне обслуговування парку і скоротити витрати, збільшивши при цьому термін служби машин.

 
до всіх статей

інші Статті

Cat®246D3. Навантажувач із бортовим поворотом.
дізнатись більше

Міні-екскаватор Сaterpillar 303.5 CR.
дізнатись більше

ЕКСКАВАТОРИ-НАВАНТАЖУВАЧІ #CAT 426F2!
дізнатись більше

ЕКСКАВАТОРИ-НАВАНТАЖУВАЧІ CAT 428
дізнатись більше
перейти до всіх статей