Як визначити, що двигуну екскаватора-навантажувача потрібен ремонт?

Як визначити, що двигуну екскаватора-навантажувача потрібен ремонт?

Двигун внутрішнього згоряння - це серце екскаватора-навантажувача, від якого залежить працездатність техніки. Якщо він несправний, машина просто не буде працювати. Але лише деякі власники спецтехніки регулярно перевіряють стан двигуна - викликають фахівців для профілактичного огляду, вимірювання тиску, компресії. Зазвичай питання про ремонт гостро встає, коли мотор виходить з ладу.

Ознаки несправності двигуна екскаватора-навантажувача

Можна визначити, що двигун не в порядку, не чекаючи, поки машина встане. Про те, що ДВЗ несправний, сигналізують наступні ознаки:

  • двигун погано заводиться і постійно глухне - зазвичай це відбувається через зношування поршневих гільз, самих поршнів або деталей шатунного механізму;
  • потужність двигуна помітно знижується - часто це відбувається через утворення повітряних пробок в паливній системі;
  • під час експлуатації спецтехніки чутно сторонні шуми і сильний стукіт, який з'являється одразу після запуску і триває весь час, поки двигун працює - це говорить про пошкоджені поршні або розбиті поршневі гнізда;
  • підвищена температура - при перегріванні варто спочатку перевірити стан охолоджувальної системи, якщо вона в порядку, значить, варто провести діагностику двигуна;
  • поява диму в вихлопі - якщо дим сизого кольору, можна припустити знос поршневих кілець, чорний дим говорить про те, що пальне згоряє не повністю, отже, можна припустити, що існує несправність в газорозподільній системі;
  • задимлення, займання - це фінальна стадія поломки, до якої справа доходить, якщо ігнорувати інші симптоми.

Несправності двигуна можуть бути різними. Іноді перегрівається колінчастий вал, в інших випадках ламаються шатуни, виходять з ладу поршні, пошкоджуються головки блоку циліндрів, може постраждати сам блок двигуна.

Визначити, в чому конкретно полягає поломка, за зовнішніми ознаками неможливо. Щоб зрозуміти, наскільки серйозне пошкодження, які запчастини потрібні для ремонту, необхідно розкрити двигун і провести дефектовку. Самостійно виконати цю роботу проблематично, адже потрібна відповідна кваліфікація і спеціальний інструмент.

Чому двигун екскаватора-навантажувача може вийти з ладу?

Головна причина несправності - “мастильне голодування”, яке виникає при недостатній кількості моторного мастила, використанні неякісних мастильних матеріалів і фільтрів.

Всі елементи двигуна повинні бути в мастилі, яке створює мастильну плівку, що захищає від тертя і перегріву. Якщо мастила не вистачає, або воно не підходить по характеристикам, металеві деталі двигуна починають тертися одна об одну. Це призводить до прискореного зносу запчастин і викликає перегрів. При тривалому терті деталей можливе навіть займання всередині двигуна.

Якщо ТО давно не проводилося, мастило та фільтри забруднюються і перестають справлятися зі своїм завданням. Те ж саме відбувається, коли використовується неправильно підібране мастило і неякісний фільтр. Мастильний фільтр повинен мати клапан, який спрацьовує при зупинці мотора, запобігаючи витіканню мастила назад в систему. Після того, як мотор заводять знову, мастило відразу ж надходить в двигун з фільтра. Якщо клапана немає або він не працює, мастило витікає в піддон, і відразу ж після запуску двигуна в системі деякий час відсутнє мастило.

Якщо подібне трапляється один раз - нічого страшного, але на практиці це відбувається регулярно, і з кожним днем двигун зношується все більше. Згодом він виходить з ладу через високі температури та тертя швидко пошкоджуються поршні й вкладиші.

Профілактика несправностей

Щоб запобігти поломці та продовжити термін служби двигуна екскаватора-навантажувача, необхідно регулярно проводити техобслуговування. Ми рекомендуємо виконувати планове ТО кожні 500 мотогодин роботи двигуна.

В рамках техобслуговування необхідно повністю міняти моторне мастило та мастильний фільтр. Крім того, необхідно регулярно перевіряти рівень мастила і доливати його при необхідності. Чим “старший” екскаватор-навантажувач, тим частіше доводиться це робити: коли мотор зношується, він починає витрачати більше мастила.

Для будь-якого екскаватора-навантажувача слід використовувати тільки якісні мастильні матеріали, рекомендовані виробником, і оригінальні мастильні фільтри. Неякісні фільтруючі елементи від сумнівних виробників часто мають помилкові клапани, які не спрацьовують, призводячи до “мастильного голодування” і прискореного зносу двигуна.

 
до всіх статей

інші Статті

Цеппелін Україна пропонує до уваги малий колісний фронтальний навантажувач – CAT 908K! Ця техніка забезпечує високу продуктивність в поєднанні з видатними показниками універсальності. Простора кабіна і джойстикове управління забезпечують високий комфорт протягом усього робочого дня. Завдяки цьому підвищується продуктивність роботи. Конструкція навантажувача гарантує міцність і надійність машини разом з прекрасною керованістю.
дізнатись більше

Наша компанія з гордістю представляє нове покоління навантажувачів з бортовим поворотом! Пропонуємо вашій увазі нові моделі Caterpillar 250 та 260, які вирізняються високою надійністю та ефективністю, що робить їх ідеальними для виконання різноманітних завдань.
дізнатись більше

Новинка! Колісний екскаватор Caterpillar M315 GC. Модель замінить модель Caterpillar M315.
дізнатись більше

Cat®246D3. Навантажувач із бортовим поворотом.
дізнатись більше
перейти до всіх статей