Як знизити витрати та простої техніки на 20%?
В процесі експлуатації будь-якої техніки відбувається поступове зношення вузлів і агрегатів машини. Дуже важливо передбачити цю проблему заздалегідь і за допомогою превентивних дій не допустити катастрофічної поломки, пов’язаних з нею простоїв і витрат.
З цією метою компанія Caterpillar розробила і впровадила програму планового відбору проб відпрацьованих масел і технічних рідин – Scheduled Oil Sampling (S•O•S℠).
Що ж таке S•O•S℠?
Це плановий відбір проб через рівні інтервали часу, який дозволяє заздалегідь виявити потенційні проблеми, тим самим знижуючи витрати замовника пов’язані з ремонтом і простоєм техніки.
Можливості S•O•S℠ аналізу:
- Виявити підвищений
знос агрегату / вузлів; - Визначити витік охолоджуючої рідини;
- Визначити присутність води в мастилі;
- Визначити джерело забруднення;
- Виявити потрапляння палива в мастило;
- Визначити стан мастила (порівняння робочих характеристик відпрацьованого мастила і нового мастила (інфрачервоний аналіз));
- Виявити змішування робочих рідин з різних відсіків.
З цією метою спеціалісти компанії Цеппелін Україна, офіційного дилера Caterpillar, проводять наступний спектр аналізів:
I. Стандартний аналіз мастила:
- Аналіз стану мастила (FTIR);
- В’язкість;
- 14 елементів зносу металів: Cu, Fe, Cr, Pb, Al, Si, Mo, Mg, Zn, Sn, Na, Ca, P і K ;
- PQ-ІНДЕКС (розміри частинок)
- Фізичні тести на наявність води, палива і гліколю.
- Виконується на всіх масляних зразках, крім моторних масел (високий вміст сажі в моторних мастилах може спотворювати результати аналізу).
II. Додатковий аналіз мастила: Тест на Загальне Лужне Число.
III. Аналіз охолоджуючої рідини.
Аналіз рівня зносу
Аналіз рівня зносу дозволяє підтримувати працездатність обладнання і підвищувати коефіцієнт використання машини. Проведений аналіз зносу металів дозволяє визначити кількість металевих частинок в мастилі, розмір яких не перевищує 10 мікронів. Концентрація елементів зносу вимірюється в ppm (parts-per-million).
Всі ці метали свідчать про знос машин і двигунів Caterpillar (крім кремнію, який служить індикатором забруднення, і натрію, який служить індикатором потрапляння в мастило води або охолоджуючої рідини). Окремі елементи, знайдені в пробі, можуть свідчити про осад в мастилі, ніж про елементи.
Аналіз стану мастила
Аналіз стану мастила схожий на аналіз рівня зносу, але має дуже важливу відмінність: аналіз стану мастила проводить оцінку хімічних компонентів в мастилі, а не часток, що утворилися в процесі зносу.
Проведення аналізу стану мастила важливо для масел, відібраних з усіх систем: трансмісії, гідравліки, двигуна.
Аналіз стану мастила визначає зольність, оксиди, сполуки азоту, а так само сполуки сірки (кислоти). Цей тест визначає також потрапляння в мастило води, палива і гліколю з системи охолодження. Така перевірка допомагає запобігти поломкам вузлів, а також підвищити експлуатаційні якості мастила, виявити оптимальні інтервали його заміни і знизити витрати на ремонт.
Оптимізація стану техніки
Втрата мастилом своїх змащувальних здібностей є результатом численних факторів і умов, включаючи збільшений інтервал заміни мастила, температури, що виходить за межі встановлених норм, попаданням в мастило палива, води або охолоджуючої рідини.
Низькоякісне мастило втрачає свої робочі властивості значно швидше, ніж високоякісне мастило.
Завдяки проведенню аналізу стану мастила можна визначити межу, після якого рідина перестає відповідати нормам, а також перевірити, чи здатне мастило виконувати свої функції протягом регламентного інтервалу заміни.
Аналіз стану мастила є лише однією зі складових програми аналізу проб відпрацьованих масел. Він забезпечує інформацією, завдяки якій можна знизити загальний час простою техніки, а також зберегти гроші, запобігаючи великим поломкам.