Зимова експлуатація акумуляторів спецтехніки

Зимова експлуатація акумуляторів спецтехніки

Зимова експлуатація АКБ супроводжується наступними факторами:

1

Знижується температура електроліту батареї, тобто зростає його в'язкість, знижується швидкість дифузії в пори активного матеріалу пластин, зменшується електропровідність. Як наслідок, знижується ефективність процесу заряду від генератора при тих же величинах зарядної напруги на машині.

2

Запуск холодного двигуна вимагає більшої потужності та енергії від АКБ за рахунок збільшення значень розрядного струму і більш тривалої роботи стартера. Це призводить до більш глибокого розряду АКБ, зниження її зарядженості.

3

Збільшується число “споживачів” електроенергії, як для комфорту в салоні, так і для безпечного руху, у холодну пору року задіюються механізми, що живляться від генератора, а при холостих обертах двигуна - від АКБ.

4

Скорочується тривалість світлового дня, що викликає необхідність більш тривалої роботи приладів освітлення і знижує можливості генератора для ефективної підзарядки акумуляторної батареї.

5

Погіршуються дорожні умови, це призводить до зниження динаміки руху спецтехніки, що зменшує віддачу енергії генератором. Це, в свою чергу, скорочує можливість повного заряду акумуляторної батареї.

Вплив перерахованих чинників на зниження зарядженості АКБ об'єктивно посилюється в значно більшій мірі, якщо генератор через значний знос деталей не забезпечує віддачу номінальних показників (струм навантаження). Власник спецтехніки, як правило, після багаторічної експлуатації не перевіряє генератор на віддачу і в результаті в зимовий час стикається з напів розрядженою АКБ, нездатною запустити холодний двигун.

Як забезпечити стабільну роботу акумулятора?

У зимовий період до акумулятора і електроустаткування техніки, на якій він встановлений, висуваються підвищені вимоги. Тому перед настанням холодів потрібно, по-перше, перевірити ступінь зарядженості батареї і при необхідності зарядити до 100%. Щільність електроліту в батареї після закінчення заряду повинна бути не нижче 1,27 г / куб. см. по-друге, необхідно перевірити рівень зарядної напруги, вона має бути не менше 13,8 В і не більше 14 В.

Для усунення негативних наслідків зимових умов на стан зарядженості АКБ корисно також:

  • контролювати натяг ременя приводу генератора, при якому відповідно до інструкції на машину забезпечується повна віддача енергії для живлення ввімкнених споживачів і підзарядка АКБ;
  • не допускати тривалої роботи ввімкнених споживачів на автомобілі при непрацюючому двигуні;
  • періодично контролювати відсутність "витоку" струму від АКБ на різне електрообладнання. Якщо умови зберігання (стоянки) спецтехніки дозволяють відключати акумуляторну батарею, то це доцільно робити при тривалій бездіяльності (знімати один наконечник);
  • "масовий" дріт від акумуляторної батареї корисно додатково під'єднати до двигуна з метою зменшення втрат напруги на стартері під час пуску двигуна, оскільки переходи напруги від клеми на кузов, з кузова на двигун і стартер при пусковому струмі призводять до його зниження, тобто до втрати потужності, що споживається від АКБ;
  • періодично контролювати рівень і щільність електроліту (при наявності пробок на кришці АКБ), а при відсутності такої можливості - вимірювати напругу на полюсних клемах батареї через 8-10 годин після зупинки двигуна. Якщо значення напруги розімкнутого ланцюга буде менше 12,6 В, то акумуляторну батарею доцільно підзарядити.
до всіх статей